សំណួរ Q3: តើមានប៉ុន្មានទម្រង់សកម្មភាពក្នុងការគិត Win-Win?

🌿 Habit 4 — 5 ទម្រង់សកម្មភាពក្នុងការគិត Win-Win

All Win-Win Win-Lose Lose-Win Lose-Lose Win (Only)
ទម្រង់ អត្ថន័យសង្ខេប ផលប៉ះពាល់ ឧទាហរណ៍
Win-Win ទាំងពីរឈ្នះ រកដំណោះស្រាយឲ្យភាគីទាំងពីរទទួលអត្ថប្រយោជន៍។ ទុកចិត្តខ្ពស់ ទំនាក់ទំនងវែងឆ្ងាយ។
Example (Construction): ចរចាតម្លៃ + កាលវិភាគឲ្យសមរម្យ; ក្រុមបានប្រាក់ចំណូលសមស្រប អតិថិជនបានគុណភាព និងពេលវេលាត្រឹមត្រូវ។
TrustRespectCourage
Win-Lose ម្នាក់ឈ្នះ ជំទាស់ឈ្លានពាន បង្កើតក្តីឈ្នះលើអ្នកដទៃ។ ស្ទះសហការ កើនអត្រាចាកចេញ/បាត់អតិថិជន។
Example: បង្ខំកិច្ចសន្យាឲ្យទាបពេកសម្រាប់អ្នកម៉ៅការ ដល់ពេលធ្វើការងារ គុណភាពទាប ក្លាយជា Lose-Lose ទៅវិញ។
Lose-Win បោះបង់តម្រូវការខ្លួនឯង ដើម្បីជៀសវាងជម្លោះ។ បាត់សិទ្ធិ/កម្លាំង ខាតប្រសិទ្ធភាពរយៈពេលវែង។
Example: យល់ព្រមគម្រោងពេលវេលាមិនអាចធ្វើបាន បណ្តាលឲ្យក្រុមខានគុណភាព និងធុញថប់។
Lose-Lose សងសឹក ឬបំផ្លាញគ្នា “បើខ្ញុំមិនឈ្នះ អ្នកក៏មិនឈ្នះដែរ”។ ខាតទាំងលទ្ធផល និងទំនាក់ទំនង។
Example: ឈប់សហការ តែបញ្ឈប់គម្រោងទាំងមូល ឲ្យអតិថិជនខកចិត្ត—ទាំងពីរភាគីខាត។
Win (Only) គិតតែខ្លួនឯងឈ្នះ មិនចាប់អារម្មណ៍លទ្ធផលអ្នកដទៃ។ បាត់ទុកចិត្ត រយៈពេលវែងក្លាយជា Win-Lose/Lose-Lose។
Example: កែប្រែ Scope តែម្នាក់ឯង ដោយមិនព្រមព្រៀង—អតិថិជនរំខាន បោះបង់គម្រោង។
គន្លឹះទៅ Win-Win: Trust + Respect + Courage → ចរចាយ៉ាងស្មោះត្រង់ គោរពតម្លៃគ្នា និងក្លាហាននិយាយការពិត។

 សំណួរ Q3: តើមានប៉ុន្មានទម្រង់សកម្មភាពក្នុងការគិត Win-Win?

បើយោងតាមសៀវភៅ The 7 Habits of Highly Effective People របស់ Stephen R. Covey, មាន ៥ ទម្រង់សកម្មភាព (5 paradigms of human interaction) ដែលមនុស្សប្រើនៅពេលទំនាក់ទំនង ឬសហការជាមួយអ្នកដទៃ។


🧭 ទម្រង់ទាំង ៥ នៃការគិតក្នុងទំនាក់ទំនង

ទម្រង់គំនិត

អត្ថន័យសង្ខេប

ឧទាហរណ៍ក្នុងជីវិត

ផលប៉ះពាល់

1. Win-Win

ទាំងពីរភាគីឈ្នះ មានអត្ថប្រយោជន៍រួម។

ក្នុងកិច្ចសន្យាសំណង់ អ្នកត្រូវអោយតម្លៃសមរម្យ យើងទាំងពីរបានចំណេញ។

បង្កើតទំនាក់ទំនងវែងឆ្ងាយ និងទុកចិត្តគ្នា។

2. Win-Lose

ម្នាក់ឈ្នះ ម្នាក់ចាញ់។

ប្រធានចង់ឈ្នះជារឿងតែមួយ ដោយមិនគិតពីក្រុម។

បង្កការឈឺចាប់ និងភាពប្រឆាំង។

3. Lose-Win

បោះបង់ខ្លួនឯង ដើម្បីឲ្យអ្នកដទៃឈ្នះ។

យល់ព្រមគ្រប់យ៉ាង ដើម្បីជៀសវាងជម្លោះ។

បាត់កម្លាំង បាត់សិទ្ធិ បណ្តាលអោយស្រងឹងចិត្ត។

4. Lose-Lose

ទាំងពីរចាញ់ ដោយចិត្តសងសឹក ឬការបំផ្លាញគ្នា។

បើខ្ញុំមិនឈ្នះ អ្នកក៏មិនឈ្នះដែរ។

បំផ្លាញទំនាក់ទំនង និងលទ្ធផល។

5. Win (Only)

គិតតែឲ្យខ្លួនឯងឈ្នះ មិនចាប់អារម្មណ៍លទ្ធផលអ្នកដទៃ។

ធ្វើអោយខ្លួនឯងទទួលបាន ប៉ុន្តែគេរងការខាតបង់។

ទំនាក់ទំនងខូច អតិថិជន ឬក្រុមបាត់ទុកចិត្ត។


💡 សារសំខាន់

  • ទម្រង់ Win-Win ជាគន្លឹះនៃភាពជាដៃគូដ៏មានប្រសិទ្ធភាព។
  • វាមិនមែន “ឈ្នះតែខ្លួនឯង” ឬ “បោះបង់ខ្លួនឯង” ទេ ប៉ុន្តែជាការស្វែងរក ដំណោះស្រាយរួម ដែលទាំងពីរបានអត្ថប្រយោជន៍។
  • ដើម្បីឈានទៅ Win-Win ត្រូវបង្កើតជាមូលដ្ឋានលើ Trust + Respect + Courage ដូចដែលអ្នកបាននិយាយនៅលើ។

តើអ្នកចង់ឲ្យខ្ញុំបន្ថែមវាទៅជាការបង្ហាញជារាង Smart Table (interactive) ដាក់ក្នុង Habit 4 Smart-Book របស់អ្នកទេ?
វាអាចមានប៊ូតុង “Show Example” សម្រាប់មើលឧទាហរណ៍នីមួយៗផងដែរ។

 

Previous Post Next Post
📑