ធ្វើការជាក្រុម ៣ នាក់ ក្នុងអាជីវកម្មម៉ៅការសំណង់ទូទៅ ដើម្បីជោគជ័យ និងរីកចម្រើន
Sure, here is how to work in a team of 3 people in the general construction contracting business to achieve success and growth.
ការធ្វើអាជីវកម្មម៉ៅការសំណង់ទូទៅជាក្រុម ៣ នាក់ អាចទទួលបានជោគជ័យ និងរីកចម្រើន ប្រសិនបើមាន ការបែងចែកតួនាទីច្បាស់, ទំនួលខុសត្រូវខ្ពស់, និង សហការល្អ។ ខាងក្រោមជាគន្លឹះសំខាន់ៗ។
១. បែងចែកតួនាទី និងទំនួលខុសត្រូវច្បាស់លាស់
ដើម្បីជៀសវាងការត្រួតគ្នានៃការងារ និងធានាប្រសិទ្ធភាព ក្រុម ៣ នាក់គួរតែបែងចែកតួនាទីដូចខាងក្រោម៖
អ្នកទី ១៖ គ្រប់គ្រងគម្រោង & ទំនាក់ទំនងអតិថិជន Project Mgmt & Client
តួនាទីសំខាន់៖ ទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជន, គ្រប់គ្រងកិច្ចសន្យា, សម្របសម្រួលតម្រូវការ, ធានាផែនការ/ថវិកា។
- ស្វែងរក និងទំនាក់ទំនងអតិថិជនថ្មី
- រៀបចំ Quotation និងចុះកិច្ចសន្យា
- គ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងជាមួយម្ចាស់គម្រោង និងភាគីពាក់ព័ន្ធ
- តាមដានវឌ្ឍនភាព និងគោរពដល់កាលកំណត់
- ដោះស្រាយបញ្ហាកិច្ចសន្យា/ទាមទារ
- រៀបចំ និងបង្ហាញរបាយការណ៍ដល់អតិថិជន
អ្នកទី ២៖ ប្រតិបត្តិការ & បច្ចេកទេស Operations & Technical
តួនាទីសំខាន់៖ ទទួលខុសត្រូវការងារបច្ចេកទេសនៅការដ្ឋាន, QC/QA, កម្មករ និងសម្ភារៈ។
- គ្រប់គ្រងការងារសាងសង់ប្រចាំថ្ងៃ
- ធានាគុណភាពតាមប្លង់ និងស្តង់ដារ
- គ្រប់គ្រងកម្មករ ក្រុមជាង និងអ្នកម៉ៅបន្ត
- គ្រប់គ្រងសម្ភារៈ ឧបករណ៍ និងគ្រឿងចក្រ
- ធានាសុវត្ថិភាពការដ្ឋាន
- ដោះស្រាយបញ្ហាបច្ចេកទេស និងសហការជាមួយវិស្វករ/ស្ថាបត្យករ
អ្នកទី ៣៖ ហិរញ្ញវត្ថុ & ធនធាន Finance & Resources
តួនាទីសំខាន់៖ លំហូរសាច់ប្រាក់, ចំណាយ/ទូទាត់, និងធនធានសំខាន់ៗ (សម្ភារៈ មនុស្ស)។
- ផែនការថវិកាសម្រាប់គម្រោងនីមួយៗ
- គ្រប់គ្រង Cash Flow ចូល/ចេញ
- ទូទាត់ប្រាក់ខែ និងថ្លៃសម្ភារៈផ្គត់ផ្គង់
- កត់ត្រា និងតាមដានចំណូល/ចំណាយ
- ចរចាជាមួយអ្នកផ្គត់ផ្គង់សម្ភារៈ
- គ្រប់គ្រងសារពើភ័ណ្ឌ (Inventory) និងរៀបចំរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុ
២. ការសហការ និងទំនាក់ទំនងល្អ
- ប្រជុំទៀងទាត់៖ ប្រចាំសប្តាហ៍/ខែ ដើម្បីពិនិត្យវឌ្ឍនភាព បញ្ហាប្រឈម និងដំណោះស្រាយ។
- តម្លាភាព៖ ជាពិសេសផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ និងកិច្ចសន្យា។
- ទំនុកចិត្ត & គោរព៖ ជឿជាក់លើសមត្ថភាពគ្នាទៅវិញទៅមក និងគោរពសេចក្តីសម្រេច។
- ការគាំទ្រគ្នា៖ ជួយគ្នាពេលមានការលំបាក ឬរបារបញ្ហា។
៣. ពង្រឹងជំនាញ និងចំណេះដឹង
- អ្នកគ្រប់គ្រងគម្រោង៖ វគ្គខ្លី PM, Negotiation, Marketing។
- អ្នកបច្ចេកទេស៖ បច្ចេកវិទ្យាសំណង់ថ្មី, សុវត្ថិភាព, វិធីសាស្ត្រសាងសង់ទំនើប។
- អ្នកហិរញ្ញវត្ថុ៖ ច្បាប់ពន្ធ, គ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុ SMEs, ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ។
៤. កសាងកេរ្តិ៍ឈ្មោះ និងបណ្តាញទំនាក់ទំនង
- គុណភាពការងារ៖ ជាគន្លឹះសម្រាប់ការជឿទុកចិត្ត និងការផ្សព្វផ្សាយពីអតិថិជនចាស់។
- សេវាកម្មអតិថិជន៖ ឆាប់រហ័ស និងល្អិតល្អន់។
- Networking៖ សមាគមសំណង់ ព្រឹត្តិការណ៍ ដៃគូ អ្នកផ្គត់ផ្គង់ និងម្ចាស់គម្រោង។
៥. ការគ្រប់គ្រងហានិភ័យ និងការត្រៀមខ្លួន
- កិច្ចសន្យាច្បាស់លាស់៖ ជាមួយអតិថិជន និង Subcontractors ដើម្បីការពារផលប្រយោជន៍។
- ធានារ៉ាប់រង៖ សម្រាប់គម្រោង និងបុគ្គលិក ដើម្បីកាត់បន្ថយហានិភ័យ។
- ថវិកាបម្រុង៖ សម្រាប់ករណីក្រៅផែនការ និងហានិភ័យមិនរំពឹងទុក។
៦. ការរីកចម្រើន និងការពង្រីក
- វាយតម្លៃលទ្ធផល៖ ទៀងទាត់ស្វែងរកចំណុចត្រូវកែលម្អ។
- កំណត់គោលដៅ៖ រយៈពេលខ្លី/វែង (បន្ថែមគម្រោង ពង្រីកវិសាលភាពការងារ)។
- វិនិយោគឡើងវិញ៖ ឧបករណ៍ថ្មី បណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិក ឬពង្រីកក្រុម។
ការធ្វើអាជីវកម្មជាក្រុមទាមទារ ការលះបង់, ការយោគយល់, និង ភាពស្មោះត្រង់។ បើអ្នកទាំងបីបំពេញតួនាទីបានល្អ គាំទ្រគ្នា និងមានទិសដៅច្បាស់លាស់ នោះជោគជ័យ និងការរីកចម្រើននឹងកើតឡើងច្បាស់។