t-01-01- របៀបបែងចែការងារឲ្យបុគ្គលិក

 Sure, here's how to divide work among employees.

ការបែងចែកការងារឱ្យបុគ្គលិកប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព គឺជាគន្លឹះដ៏សំខាន់មួយក្នុងការបង្កើនផលិតភាព កាត់បន្ថយកំហុស និងធានាឱ្យគម្រោង ឬអាជីវកម្មដំណើរការទៅដោយរលូន។ ខាងក្រោមនេះគឺជាជំហានសំខាន់ៗ និងគន្លឹះក្នុងការបែងចែកការងារ៖

១. វាយតម្លៃគម្រោង/ភារកិច្ចទាំងមូល (Understand the Project/Task)

មុននឹងបែងចែកការងារ អ្នកត្រូវយល់ឱ្យបានច្បាស់លាស់ពី៖

  • គោលបំណង: តើគោលបំណងចុងក្រោយនៃគម្រោងនេះជាអ្វី?
  • វិសាលភាព (Scope): តើការងារនេះមានទំហំប៉ុនណា? រួមបញ្ចូលអ្វីខ្លះ?
  • ពេលវេលា: តើត្រូវបញ្ចប់នៅពេលណា? (Deadlines)
  • ធនធាន: តើមានធនធានអ្វីខ្លះ (មនុស្ស សម្ភារៈ ថវិកា)?
  • លទ្ធផលដែលចង់បាន: តើអ្វីជាលទ្ធផលជាក់លាក់ដែលត្រូវសម្រេច?

២. បំបែកភារកិច្ចធំៗទៅជាភារកិច្ចតូចៗ (Break Down Tasks)

  • រៀបបញ្ជី: ចុះបញ្ជីរាល់ភារកិច្ច និងសកម្មភាពតូចៗទាំងអស់ដែលត្រូវធ្វើដើម្បីសម្រេចគោលបំណងគម្រោង។
  • រៀបតាមលំដាប់លំដោយ: តើភារកិច្ចណាខ្លះត្រូវធ្វើមុន? ភារកិច្ចណាខ្លះអាចធ្វើដំណាលគ្នា? (ឧទាហរណ៍៖ ការរចនាត្រូវធ្វើមុនការសាងសង់)។
  • កំណត់ការពឹងផ្អែក: តើភារកិច្ចមួយអាស្រ័យលើភារកិច្ចមួយទៀតដែរឬទេ?

៣. វាយតម្លៃសមត្ថភាព និងចំណុចខ្លាំងរបស់បុគ្គលិក (Assess Employee Skills & Strengths)

  • ជំនាញ (Skills): តើបុគ្គលិកម្នាក់ៗមានជំនាញអ្វីខ្លះ? (ឧទាហរណ៍៖ ផ្នែករចនា ផ្នែកគណនា ផ្នែកទំនាក់ទំនង ផ្នែករៀបចំឯកសារ)។
  • បទពិសោធន៍ (Experience): តើពួកគេធ្លាប់ធ្វើការងារប្រភេទនេះពីមុនមកដែរឬទេ?
  • ចំណុចខ្លាំង/ចំណូលចិត្ត: តើបុគ្គលិកម្នាក់ៗពូកែខាងអ្វី ឬចូលចិត្តធ្វើអ្វី? ការដាក់ការងារត្រូវនឹងចំណុចខ្លាំង ជួយឱ្យពួកគេមានផលិតភាពខ្ពស់។
  • ចំណុចខ្សោយ/តំបន់ដែលត្រូវការការអភិវឌ្ឍន៍: តើពួកគេត្រូវការរៀនសូត្របន្ថែមលើផ្នែកណាខ្លះ? ការដាក់ការងារប្រកបដោយការប្រឈមខ្លះៗ អាចជួយឱ្យពួកគេរីកចម្រើន។
  • បន្ទុកការងារបច្ចុប្បន្ន: តើបុគ្គលិកម្នាក់ៗមានការងារច្រើនឬតិចក្នុងដៃរួចទៅហើយ? ជៀសវាងការដាក់បន្ទុកលើសលប់។

៤. បែងចែកការងារតាមគោលការណ៍ (Assign Tasks Strategically)

  • ផ្អែកលើជំនាញ: ដាក់ការងារឱ្យត្រូវនឹងជំនាញរបស់បុគ្គលិក។ អ្នកជំនាញខាងផ្នែករចនា គួរទទួលបន្ទុករចនាជាដើម។
  • ផ្អែកលើចំណុចខ្លាំង: ប្រើប្រាស់ចំណុចខ្លាំងរបស់បុគ្គលិកឱ្យអស់ពីលទ្ធភាព។
  • ផ្អែកលើការអភិវឌ្ឍន៍: ផ្តល់ឱកាសឱ្យបុគ្គលិកបានរៀនសូត្រ និងអភិវឌ្ឍជំនាញថ្មីៗ ដោយការដាក់ការងារដែលមានការប្រឈមល្មមៗ។
  • ផ្អែកលើតុល្យភាពការងារ: ត្រូវធានាថាការងារត្រូវបានបែងចែកស្មើភាពគ្នា ដើម្បីជៀសវាងការអស់កម្លាំង ឬការមិនពេញចិត្ត។
  • ការទទួលខុសត្រូវ: ត្រូវឱ្យបុគ្គលិកម្នាក់ៗមានការទទួលខុសត្រូវច្បាស់លាស់លើភារកិច្ចរបស់ពួកគេ។

៥. ប្រគល់ការងារ និងផ្តល់ការណែនាំ (Delegate and Provide Clear Instructions)

  • បញ្ជាក់ឱ្យច្បាស់លាស់: ពន្យល់ពីភារកិច្ចនីមួយៗឱ្យបានច្បាស់លាស់៖
    • អ្វីដែលត្រូវធ្វើ: (What to do)
    • របៀបធ្វើ: (How to do it) - ផ្តល់ការណែនាំ ឬនីតិវិធីបើចាំបាច់។
    • មូលហេតុដែលត្រូវធ្វើ: (Why it's important) - ពន្យល់ពីទំនាក់ទំនងភារកិច្ចនោះជាមួយគោលបំណងធំ។
    • ពេលវេលាកំណត់: (When it's due)
    • លទ្ធផលដែលរំពឹងទុក: (What the expected outcome looks like)
  • ផ្តល់ធនធាន: ត្រូវប្រាកដថាបុគ្គលិកមានធនធានគ្រប់គ្រាន់ (ព័ត៌មាន ឧបករណ៍ កម្មវិធី) ដើម្បីបំពេញការងារ។
  • លើកទឹកចិត្តឱ្យសួរ: បើកចំហរឱ្យបុគ្គលិកសួរនូវចំណុចដែលពួកគេមិនច្បាស់លាស់។
  • កំណត់អាជ្ញាធរ: បញ្ជាក់ពីកម្រិតនៃសិទ្ធិអំណាចដែលពួកគេមានក្នុងការធ្វើការសម្រេចចិត្តលើភារកិច្ចនោះ។

៦. តាមដាន និងផ្តល់មតិកែលម្អ (Monitor and Provide Feedback)

  • តាមដានវឌ្ឍនភាព: ទៀងទាត់តាមដានវឌ្ឍនភាពការងាររបស់បុគ្គលិក។ មិនមែនគ្រប់គ្រងលម្អិតពេក (Micromanage) ទេ តែជាការផ្តល់ការគាំទ្រ។
  • ប្រជុំខ្លីៗ: រៀបចំការប្រជុំខ្លីៗប្រចាំថ្ងៃ ឬប្រចាំសប្តាហ៍ ដើម្បីពិនិត្យវឌ្ឍនភាព និងដោះស្រាយបញ្ហា។
  • ផ្តល់មតិកែលម្អ (Feedback): ផ្តល់មតិកែលម្អជាប្រចាំ និងជាវិជ្ជមាន ដើម្បីជួយបុគ្គលិកអភិវឌ្ឍខ្លួន។ សរសើរនៅពេលពួកគេធ្វើបានល្អ និងណែនាំនៅពេលមានចំណុចខ្វះខាត។
  • កែតម្រូវ: បើចាំបាច់ ត្រូវកែតម្រូវការបែងចែកការងារឡើងវិញ ប្រសិនបើមានបញ្ហាកើតឡើង។

៧. លើកទឹកចិត្ត និងទទួលស្គាល់ (Motivate and Recognize)

  • លើកទឹកចិត្ត: ផ្តល់ការលើកទឹកចិត្តដល់បុគ្គលិក ដើម្បីឱ្យពួកគេមានកម្លាំងចិត្តក្នុងការបំពេញការងារ។
  • ទទួលស្គាល់: ទទួលស្គាល់ការខិតខំប្រឹងប្រែង និងលទ្ធផលល្អរបស់បុគ្គលិក។

ការបែងចែកការងារប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព គឺទាមទារការយល់ដឹងពីគម្រោង ពីបុគ្គលិក និងការទំនាក់ទំនងច្បាស់លាស់។ នៅពេលបុគ្គលិកម្នាក់ៗយល់ពីតួនាទីរបស់ខ្លួន និងមានការទទួលខុសត្រូវ នោះលទ្ធផលការងារនឹងទទួលបានជោគជ័យ។

 

Previous Post Next Post