Quick Project Evaluation (First Client Meeting)

របៀបវាយតម្លៃគម្រោងសាងសង់អាគារភ្លាមៗពេលជួបភ្ញៀវដំបូង

Quick Checklist Client meeting • First pass

ការជួបភ្ញៀវដំបូងគឺជាឱកាសសំខាន់សម្រាប់ការវាយតម្លៃលឿនលើគម្រោងសាងសង់អាគារ ដើម្បីកំណត់ថាតើវាមានលក្ខណៈអនុវត្តបាន និងស័ក្តិសមជាមួយថវិកា ពេលវេលា និងគោលបំណង។ ការវាយតម្លៃនេះមិនត្រូវការពេលយូរ ប៉ុន្តែត្រូវផ្តោតលើការស្តាប់ សួរ និងពិនិត្យឯកសារ។ ខាងក្រោមនេះជាជំហានសំខាន់ៗដែលអ្នកអាចធ្វើភ្លាមៗក្នុងការជួប៖

១. ស្តាប់គោលបំណង និងចក្ខុវិស័យរបស់ភ្ញៀវ
  • ទាមទារឱ្យភ្ញៀវពន្យល់ពីគំនិតសំខាន់ៗ៖ តើអាគារនេះសម្រាប់គោលបំណងអ្វី? (ឧ. ផ្ទះ ការិយាល័យ ឬអាជីវកម្ម) តើមានតម្រូវការសំខាន់អ្វីខ្លះ (must-haves) និងអ្វីដែលអាចបន្ថែមបាន (nice-to-haves)?
  • ហេតុផល៖ ជួយកំណត់ថាតើគម្រោងស័ក្តិសមជាមួយបទពិសោធន៍របស់អ្នក និងចៀសវាងការខ្ជះខ្ជាយពេល។
២. សួរពីថវិកា និងពេលវេលា
  • សួរថវិកាពិតប្រាកដ (realistic budget) និងពេលចាប់ផ្តើម/បញ្ចប់៖ តើមានកាលកំណត់តឹងរឹងទេ? តើមានការហិរញ្ញវត្ថុរួចរាល់ឬនៅ?
  • ហេតុផល៖ វាយតម្លៃថាតើគម្រោងអាចធ្វើបានក្នុងកម្រិតថវិកា និងពេលវេលា ឬអត់។ បើថវិកាទាបពេក អ្នកអាចបដិសេធឬស្នើកែប្រែ។
៣. ពិនិត្យទីតាំង និងលក្ខខណ្ឌសាកល
  • សួរពីទីតាំងសាងសង់ (site)៖ តើមានកម្មសិទ្ធិដីរួចហើយទេ? តើមានការពិនិត្យដី (soils/geological report) ឬផែនទីស្ទីតាំង (topographical survey) ឬនៅ?
  • ពិចារណាកត្តាបន្ថែម៖ តើមានបញ្ហាបរិស្ថាន ច្បាប់សាង್ಸង់ (permits) ឬការពង្រីកនាពេលអនាគតទេ?
  • ហេតុផល៖ ជួយវាយតម្លៃហានិភ័យដូចជាបញ្ហាដីខ្សោយ ឬការយឺតយ៉ាវពីអាជ្ញាធរ។
៤. វាយតម្លៃកម្រិតត្រៀមខ្លួនរបស់ភ្ញៀវ
  • សួរថាតើមានឯកសារសំខាន់ៗដូចជាផែនការពីស្ថាបត្យករមុន ឬការសិក្សាបឋម (feasibility study) ឬនៅ?
  • ពិនិត្យថាតើភ្ញៀវមានការប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះការទំនាក់ទំនងបើកចំហ (open communication) និងការចូលរួមទេ។
  • ហេតុផល៖ ភ្ញៀវដែលមិនត្រៀមខ្លួនអាចនាំឱ្យគម្រោងបរាជ័យ។ បើមិនសមស្រប អ្នកអាចបដិសេធដើម្បីសន្សំពេល។
៥. កំណត់ជំហានបន្ទាប់ និងការរំពឹងទុក
  • បញ្ចប់ដោយការកំណត់កាលកំណត់សម្រាប់ការវាយតម្លៃលម្អិត (pre-contract expectations) និងកិច្ចសន្យាបឋម។
  • ហេតុផល៖ ជួយបង្កើតទំនុកចិត្ត និងធានាថាគម្រោងមានទិសដៅច្បាស់លាស់។

តារាងវាយតម្លៃខ្លី

កត្តាវាយតម្លៃសំខាន់ សំណួរគន្លឹះ សញ្ញាល្អ/អាក្រក់
ថវិកា ថវិកាពិតប្រាកដគឺ? ល្អ៖ ច្បាស់លាស់និងស័ក្តិសម។ អាក្រក់៖ មិនច្បាស់ឬទាបពេក។
ពេលវេលា ចាប់ផ្តើម/បញ្ចប់ក្នុងពេលណា? ល្អ៖ បត់បែន។ អាក្រក់៖ តឹងរឹងខុសពីការពិត។
ទីតាំង មានឯកសារដីរួចហើយទេ? ល្អ៖ មានសិក្សាបឋម។ អាក្រក់៖ គ្មានព័ត៌មាន។
ភ្ញៀវ ត្រៀមចូលរួមយ៉ាងម៉េច? ល្អ៖ បើកចំហ។ អាក្រក់៖ មិនច្បាស់។

បើអ្នកអនុវត្តជំហានទាំងនេះ អ្នកនឹងអាចវាយតម្លៃគម្រោងបានលឿន និងសម្រេចចិត្តបានត្រឹមត្រូវ។ បើត្រូវការព័ត៌មានលម្អិតបន្ថែម សូមសួរបន្ថែម!

Previous Post Next Post
📑