របៀបវាយតម្លៃគម្រោងសាងសង់អាគារភ្លាមៗពេលជួបភ្ញៀវដំបូង
ការជួបភ្ញៀវដំបូងគឺជាឱកាសសំខាន់សម្រាប់ការវាយតម្លៃលឿនលើគម្រោងសាងសង់អាគារ ដើម្បីកំណត់ថាតើវាមានលក្ខណៈអនុវត្តបាន និងស័ក្តិសមជាមួយថវិកា ពេលវេលា និងគោលបំណង។ ការវាយតម្លៃនេះមិនត្រូវការពេលយូរ ប៉ុន្តែត្រូវផ្តោតលើការស្តាប់ សួរ និងពិនិត្យឯកសារ។ ខាងក្រោមនេះជាជំហានសំខាន់ៗដែលអ្នកអាចធ្វើភ្លាមៗក្នុងការជួប៖
១. ស្តាប់គោលបំណង និងចក្ខុវិស័យរបស់ភ្ញៀវ
- ទាមទារឱ្យភ្ញៀវពន្យល់ពីគំនិតសំខាន់ៗ៖ តើអាគារនេះសម្រាប់គោលបំណងអ្វី? (ឧ. ផ្ទះ ការិយាល័យ ឬអាជីវកម្ម) តើមានតម្រូវការសំខាន់អ្វីខ្លះ (must-haves) និងអ្វីដែលអាចបន្ថែមបាន (nice-to-haves)?
- ហេតុផល៖ ជួយកំណត់ថាតើគម្រោងស័ក្តិសមជាមួយបទពិសោធន៍របស់អ្នក និងចៀសវាងការខ្ជះខ្ជាយពេល។
២. សួរពីថវិកា និងពេលវេលា
- សួរថវិកាពិតប្រាកដ (realistic budget) និងពេលចាប់ផ្តើម/បញ្ចប់៖ តើមានកាលកំណត់តឹងរឹងទេ? តើមានការហិរញ្ញវត្ថុរួចរាល់ឬនៅ?
- ហេតុផល៖ វាយតម្លៃថាតើគម្រោងអាចធ្វើបានក្នុងកម្រិតថវិកា និងពេលវេលា ឬអត់។ បើថវិកាទាបពេក អ្នកអាចបដិសេធឬស្នើកែប្រែ។
៣. ពិនិត្យទីតាំង និងលក្ខខណ្ឌសាកល
- សួរពីទីតាំងសាងសង់ (site)៖ តើមានកម្មសិទ្ធិដីរួចហើយទេ? តើមានការពិនិត្យដី (soils/geological report) ឬផែនទីស្ទីតាំង (topographical survey) ឬនៅ?
- ពិចារណាកត្តាបន្ថែម៖ តើមានបញ្ហាបរិស្ថាន ច្បាប់សាង್ಸង់ (permits) ឬការពង្រីកនាពេលអនាគតទេ?
- ហេតុផល៖ ជួយវាយតម្លៃហានិភ័យដូចជាបញ្ហាដីខ្សោយ ឬការយឺតយ៉ាវពីអាជ្ញាធរ។
៤. វាយតម្លៃកម្រិតត្រៀមខ្លួនរបស់ភ្ញៀវ
- សួរថាតើមានឯកសារសំខាន់ៗដូចជាផែនការពីស្ថាបត្យករមុន ឬការសិក្សាបឋម (feasibility study) ឬនៅ?
- ពិនិត្យថាតើភ្ញៀវមានការប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះការទំនាក់ទំនងបើកចំហ (open communication) និងការចូលរួមទេ។
- ហេតុផល៖ ភ្ញៀវដែលមិនត្រៀមខ្លួនអាចនាំឱ្យគម្រោងបរាជ័យ។ បើមិនសមស្រប អ្នកអាចបដិសេធដើម្បីសន្សំពេល។
៥. កំណត់ជំហានបន្ទាប់ និងការរំពឹងទុក
- បញ្ចប់ដោយការកំណត់កាលកំណត់សម្រាប់ការវាយតម្លៃលម្អិត (pre-contract expectations) និងកិច្ចសន្យាបឋម។
- ហេតុផល៖ ជួយបង្កើតទំនុកចិត្ត និងធានាថាគម្រោងមានទិសដៅច្បាស់លាស់។
តារាងវាយតម្លៃខ្លី
| កត្តាវាយតម្លៃសំខាន់ | សំណួរគន្លឹះ | សញ្ញាល្អ/អាក្រក់ |
|---|---|---|
| ថវិកា | ថវិកាពិតប្រាកដគឺ? | ល្អ៖ ច្បាស់លាស់និងស័ក្តិសម។ អាក្រក់៖ មិនច្បាស់ឬទាបពេក។ |
| ពេលវេលា | ចាប់ផ្តើម/បញ្ចប់ក្នុងពេលណា? | ល្អ៖ បត់បែន។ អាក្រក់៖ តឹងរឹងខុសពីការពិត។ |
| ទីតាំង | មានឯកសារដីរួចហើយទេ? | ល្អ៖ មានសិក្សាបឋម។ អាក្រក់៖ គ្មានព័ត៌មាន។ |
| ភ្ញៀវ | ត្រៀមចូលរួមយ៉ាងម៉េច? | ល្អ៖ បើកចំហ។ អាក្រក់៖ មិនច្បាស់។ |
បើអ្នកអនុវត្តជំហានទាំងនេះ អ្នកនឹងអាចវាយតម្លៃគម្រោងបានលឿន និងសម្រេចចិត្តបានត្រឹមត្រូវ។ បើត្រូវការព័ត៌មានលម្អិតបន្ថែម សូមសួរបន្ថែម!
Tags:
Clients Research