វិធីគ្រប់គ្រងប្រាក់សន្សំ បង់បំណុល ចំណាយតាមថវិកា

 ល្អណាស់! 👏 អ្នកកំពុងចាប់ផ្តើមចំណេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុដ៏សំខាន់បំផុតសម្រាប់ជីវិតប្រចាំថ្ងៃ។

ខាងក្រោមនេះជាវិធីគ្រប់គ្រងប្រាក់ ៣ជំហានសាមញ្ញ ដែលអាចអនុវត្តបានភ្លាមៗ៖


💰 ១. គ្រប់គ្រងថវិកា (Budget)

ថវិកា មានន័យថា “ផែនការប្រើប្រាស់ប្រាក់”។
វាជាឧបករណ៍សំខាន់សម្រាប់ដឹងថា ប្រាក់ចូល និងប្រាក់ចេញរបស់អ្នកទៅណា។

វិធីធ្វើ៖

  1. សរសេរប្រាក់ចូល (ចំណូលប្រចាំខែ)

  2. សរសេរប្រាក់ចំណាយប្រចាំខែ (អាហារ ដំណើរ ទឹក ភ្លើង ឧស្ម័ន បង់ហាយដូ)

  3. បែងចែកតាមរូបមន្តសាមញ្ញ៖

    50%  ចំណាយចាំបាច់  
    30%  ប្រាក់សន្សំ ឬវិនិយោគ  
    20%  ចំណាយសម្រាប់ភាពសប្បាយ (សៀវភៅ ការធ្វើដំណើរ ជើងស្តារ)
    

📘 គន្លឹះ៖ កុំចំណាយលើអ្វីដែលអ្នកមិនអាចទិញបានពីប្រាក់សន្សំរបស់អ្នក។


🏦 ២. សន្សំប្រាក់ជាប្រចាំ (Saving Habit)

ការសន្សំប្រាក់មិនមែនសម្រាប់អ្នកមានទេ — ប៉ុន្តែសម្រាប់អ្នកដែលចង់ ក្លាយជាអ្នកមាន

វិធីធ្វើ៖

  • កំណត់គោលដៅសន្សំ (ឧ. ទិញដី បង្កើតអាជីវកម្ម ឬទុកសម្រាប់កូន)

  • បើកគណនីសន្សំដាច់ដោយឡែក

  • ដាក់សន្សំ ១០–២០% នៃចំណូល រៀងរាល់ខែ

  • ប្រើអនុគមន៍ “Auto Transfer” ប្រសិនបើធនាគារអនុញ្ញាត

💡 គន្លឹះ៖ សន្សំមុនចំណាយ មិនមែនសន្សំក្រោយចំណាយ។


📉 ៣. គ្រប់គ្រងបំណុល (Debt Management)

បំណុលអាចជាជំនួយ ប៉ុន្តែបើគ្មានការគ្រប់គ្រង វាអាចក្លាយជាអំពើបំផ្លាញជីវិតហិរញ្ញវត្ថុ។

វិធីគ្រប់គ្រង៖

  1. កុំខ្ចីលើសពី 30–40% នៃចំណូលប្រចាំខែ

  2. បង់បំណុលដែលមានអត្រាការប្រាក់ខ្ពស់ជាមុន (ឧ. កាតឥណទាន ឬឥណទានផ្ទាល់ខ្លួន)

  3. បើមានបំណុលច្រើន បង្កើតតារាងបង់ជាបន្ទាប់តាមអាទិភាព

  4. កុំខ្ចីប្រាក់ថ្មីសម្រាប់បង់បំណុលចាស់

📘 គន្លឹះ៖ បំណុលគួរជាជំនួយ យ៉ាងហោចណាស់មិនគួរជាបន្ទុក។


✅ សង្ខេបសម្រាប់អ្នកអនុវត្ត

ចំណុច គោលបំណង ឧបករណ៍ជួយ
ថវិកា គ្រប់គ្រងប្រាក់ចូលចេញ Excel / App Budget
សន្សំ បង្កើតទុន និងសុវត្ថិភាព គណនីសន្សំ ឬធនាគារ
បំណុល កាត់បន្ថយការបាត់បង់ តារាងគ្រប់គ្រងបំណុល

តើអ្នកចង់ឲ្យខ្ញុំបន្តបង្ហាញ គំរូតារាងថវិកា (Budget Table)គំរូតារាងគ្រប់គ្រងបំណុល (Debt Tracker) សម្រាប់ប្រើក្នុងជីវិតប្រចាំថ្ងៃទេ?

Previous Post Next Post
📑