s-07.k.00- ស្ទីលភាពជាអ្នកដឹកនាំ

ស្ទីលភាពជាអ្នកដឹកនាំ (Leadership Styles)

ស្ទីលភាពជាអ្នកដឹកនាំ មានច្រើនប្រភេទ ហើយមិនមានស្ទីលតែមួយសាកសមគ្រប់ស្ថានភាពទាំងអស់ទេ។ ខាងក្រោមជាស្ទីលសំខាន់ៗ និងការពន្យល់ឡើងវិញជាមួយឧទាហរណ៍/ចំណុចគន្លឹះ។

Tip: ចុច “លម្អិត” ដើម្បីពង្រីកមាតិកា។

ស្ទីលភាពជាអ្នកដឹកនាំទូទៅ Core

ផ្ដាច់ការ Autocratic

អ្នកដឹកនាំសម្រេចចិត្តដោយខ្លួនឯង ជាធម្មតាមិនសូវស្តាប់យោបល់ពីក្រុម ហើយគ្រប់គ្រងតឹងរ៉ឹង។

លម្អិត
  • ល្អសម្រាប់ស្ថានភាពបន្ទាន់ ឬកម្លាំងពលកម្មថ្មីមិនទាន់ស្គាល់ការងារ។
  • គុណវិបត្តិ៖ ខ្លះអាចបន្ថយទំនុកចិត្ត និងច្នៃប្រឌិតរបស់ក្រុម។

ប្រជាធិបតេយ្យ/អនុវត្តចូលរួម Democratic / Participative

លើកទឹកចិត្តឱ្យក្រុមចូលរួមក្នុងការសម្រេចចិត្ត តាមរយៈការស្ដាប់ និងពិភាក្សា មុនសម្រេចចិត្តចុងក្រោយ។

លម្អិត
  • ជំរុញ Ownership និង Engagement ខ្ពស់។
  • ប្រយ័ត្ន៖ ដំណើរការអាចយឺតបន្តិចពេលមតិយោបល់ច្រើន។

បោះបង់ចោល/ផ្ទេរការងារ Laissez-faire / Delegative

ផ្ដល់សេរីភាពខ្ពស់ដល់ក្រុមក្នុងការសម្រេចចិត្ត និងអនុវត្តការងារ អ្នកដឹកនាំផ្តល់ធនធាន និងទិសដៅទូទៅ។

លម្អិត
  • សាកសមសម្រាប់ក្រុមមានជំនាញខ្ពស់ និងវិន័យខ្លួនឯង។
  • ហានិភ័យ៖ ខ្វះការសម្របសម្រួល អាចបណ្តាលឱ្យច្របូកច្របល់។

ផ្លាស់ប្ដូរ Transformational

បំផុសគំនិត និងលើកទឹកចិត្តឱ្យក្រុមសម្រេចលើសពីទំនេីបលទ្ធភាព ផ្តោតលើអភិវឌ្ឍបុគ្គល និងចក្ខុវិស័យវែង។

លម្អិត
  • ល្អសម្រាប់ការផ្លាស់ប្ដូរអង្គការ និងវិស័យច្នៃប្រឌិត។
  • ត្រូវការការប្រាស្រ័យទាក់ទង និងគន្លឹះចក្ខុវិស័យច្បាស់។

ប្រតិបត្តិការ Transactional

ផ្តោតលើរង្វាន់ និងទណ្ឌកម្ម កំណត់គោលដៅច្បាស់ ហើយវាស់វែងលទ្ធផលតាមស្តង់ដារ។

លម្អិត
  • ល្អសម្រាប់ការងារដែលមាននីតិវិធីច្បាស់ និងគោលដៅខ្លី។
  • អាចកម្រិតច្នៃប្រឌិត ប្រសិនបើប្រើលើសកម្រិត។

បម្រើ Servant

ផ្តោតលើការបំពេញតំណើង/តម្រូវការរបស់សមាជិកក្រុមជាមុនសិន ជឿថាការជួយគេឱ្យរីកចម្រើននាំមកជោគជ័យរួម។

លម្អិត
  • បង្កើតវប្បធម៌ទំនុកចិត្ត និងសហការល្អ។
  • ត្រូវរកតុល្យភាពរវាង “បម្រើ” និង “ទិសដៅយុទ្ធសាស្ត្រ”។

ស្ថានភាព Situational

បត់បែនរបៀបដឹកនាំទៅតាមស្ថានភាព កម្រិតជំនាញ និងការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់ក្រុម/បុគ្គល។

លម្អិត
  • សមស្របសម្រាប់ក្រុមពហុជំនាញ និងបរិបទផ្លាស់ប្ដូរខ្លាំង។
  • ទាមទារការវាយតម្លៃស្ថានភាពទៀងទាត់។

ស្ទីលបន្ថែមទៀត Additional

សម្របសម្រួល/គ្រូបង្វឹក Coaching

ផ្តោតលើអភិវឌ្ឍន៍បុគ្គល និងក្រុមតាមរយៈការបង្វឹក និងការណែនាំ។

លម្អិត
  • ជួយសមាជិកកំណត់គោលដៅផ្ទាល់ខ្លួន និងរកដំណោះស្រាយដោយខ្លួនឯង។
  • ឧទាហរណ៍៖ គ្រូបង្វឹកកីឡាដែលជួយអ្នកលេងយល់យុទ្ធសាស្ត្រ មិនមែនតែបញ្ជា។

ចក្ខុវិស័យ Visionary

បង្កើត និងទំនាក់ទំនងចក្ខុវិស័យច្បាស់សម្រាប់អនាគត ហើយបំផុសគំនិតឱ្យក្រុមដើរតាម។

លម្អិត
  • សមស្របពេលមានការផ្លាស់ប្ដូរទិសដៅ ឬផលិតផលថ្មី។
  • ឧទាហរណ៍៖ ស្ថាបនិកដែលឃើញរបៀបផលិតផលនឹងបម្លែងទីផ្សារ។

តស៊ូមតិ/តវ៉ា Pacesetting

កំណត់ស្តង់ដារខ្ពស់ និងដាក់គំរូល្អដោយខ្លួនឯង រំពឹងឱ្យក្រុមសម្រេចបានលឿន។

លម្អិត
  • គុណសម្បត្តិ៖ ល្អសម្រាប់ក្រុមមានសមត្ថភាពខ្ពស់ ត្រូវការជំរុញ។
  • គុណវិបត្តិ៖ អាចបង្កតានតឹង និងអស់កម្លាំង ប្រសិនបើអនុវត្តខុស។

សម្ព័ន្ធមិត្ត/ភ្ជាប់ទំនាក់ទំនង Affiliative

ផ្តោតលើទំនាក់ទំនងល្អ សុខដុមរមនា និងលើកស្មារតីក្រុម។

លម្អិត
  • ល្អបំផុតសម្រាប់ដោះស្រាយជម្លោះ កសាងក្រុម ឬពេលក្រុមត្រូវការគាំទ្រផ្នែកសីលធម៌។

ការីយាល័យ Bureaucratic

ប្រកាន់ខ្ជាប់ច្បាប់ បទប្បញ្ញត្តិ និងនីតិវិធីច្បាស់ ការសម្រេចចិត្តផ្អែកលើគោលការណ៍ដែលមានស្រាប់។

លម្អិត
  • សាកសមសម្រាប់វិស័យហានិភ័យខ្ពស់ និងត្រូវការស្តង់ដារខ្ពស់ (ឧស. ឱសថ, រដ្ឋាភិបាល)។

ចំណុចសំខាន់ដែលត្រូវចងចាំ Key Notes

  • មិនមានស្ទីលល្អឥតខ្ចោះទេ — ស្ទីលនីមួយៗមានខ្លាំង/ខ្សោយផ្ទាល់ខ្លួន។
  • ភាពបត់បែន គឺសំខាន់ — ប្រើស្ទីលផ្សេងៗទៅតាមស្ថានភាព ក្រុម និងគោលដៅ។
  • បរិបទ ជាចម្បង — វប្បធម៌ក្រុមហ៊ុន ធម្មជាតិនៃការងារ និងកម្រិតភាពចាស់ទុំរបស់ក្រុម ប៉ះពាល់ដល់ស្ទីលសាកសម។

ចង់ឱ្យខ្ញុំបន្ថែម ប៊ូតុង Print/Save PDFExport PNG (គ្មានបណ្ណាល័យក្រៅ) សម្រាប់អត្ថបទនេះទេ?

↑ Back to Top

Previous Post Next Post
📑