ជំនាញទំនាក់ទំនង (Communication Skills)
ជំនាញទំនាក់ទំនង គឺជាសមត្ថភាពដ៏សំខាន់មួយដែលជួយឱ្យបុគ្គលម្នាក់ៗអាចផ្លាស់ប្តូរព័ត៌មាន គំនិត និងអារម្មណ៍ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពជាមួយអ្នកដទៃ។ វាមិនមែនត្រឹមតែការនិយាយប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងរាប់បញ្ចូលទាំងការស្តាប់ ការសរសេរ ការអាន និងភាសាកាយវិការផងដែរ។ នៅក្នុងបរិយាកាសការងារ ជំនាញទំនាក់ទំនងល្អអាចជួយកាត់បន្ថយការយល់ច្រឡំ បង្កើនផលិតភាព និងពង្រឹងទំនាក់ទំនង។
ខាងក្រោមនេះជាការពន្យល់លម្អិតអំពីសំណួរនីមួយៗទាក់ទងនឹងជំនាញទំនាក់ទំនង និងអ្វីដែលអ្នកសម្ភាសន៍ចង់ដឹងពីចម្លើយរបស់អ្នក៖
គោលបំណង: ស្វែងយល់ពីការយល់ដឹងខ្លួនឯងនៃរបៀបទំនាក់ទំនង។
អ្វីដែលចង់ឮ: ពិពណ៌នាស្ទីលបើកចំហ ផ្លូវការ ឬផ្ទាល់។
ចម្លើយល្អ: "ខ្ញុំជាអ្នកទំនាក់ទំនងផ្ទាល់ និងច្បាស់លាស់ ប៉ុន្តែស្តាប់យ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់..."
ជៀសវាង: ចម្លើយទូទៅពេក ឬគ្មានការឆ្លុះបញ្ចាំង។
គោលបំណង: វាយតម្លៃសមត្ថភាពក្នុងដោះស្រាយបញ្ហាទំនាក់ទំនង។
អ្វីដែលចង់ឮ: ឧទាហរណ៍ជាក់ស្តែង ដោយប្រើ STAR technique (Situation, Task, Action, Result) _ Link
ចម្លើយល្អ: "ខ្ញុំបានផ្តល់ភារកិច្ចមួយ ប៉ុន្តែសមាជិកមិនយល់ច្បាស់..."
ជៀសវាង: បដិសេធ ឬស្តីបន្ទោសអ្នកដទៃ។
គោលបំណង: វាយតម្លៃការសម្របខ្លួននឹងទស្សនិកជន។
អ្វីដែលចង់ឮ: ប្រើភាសាងាយយល់ ឧទាហរណ៍ សំណួរត្រឡប់។
ចម្លើយល្អ: "ខ្ញុំតែងតែប្រើភាសាសាមញ្ញ និងឧទាហរណ៍..."
ជៀសវាង: គ្មានយុទ្ធសាស្ត្រផ្តល់ព័ត៌មានច្បាស់។
គោលបំណង: វាយតម្លៃសមត្ថភាពផ្តល់មតិប្រកបដោយស្ថាបនា។
អ្វីដែលចង់ឮ: ផ្តល់ដោយផ្ទាល់ ស្របគោលការណ៍ sandwich (positive-negative-positive)
ចម្លើយល្អ: "ខ្ញុំផ្តល់មតិលើអាកប្បកិរិយា មិនមែនលើមនុស្ស..."
ជៀសវាង: គ្មានយុទ្ធសាស្ត្រ ឬធ្វើឱ្យអ្នកទទួលអាក់អន់ចិត្ត។
គោលបំណង: វាយតម្លៃភាពបត់បែន និងឆន្ទៈរៀនសូត្រ។
អ្វីដែលចង់ឮ: ស្តាប់ដោយចិត្តបើកចំហ កំណត់សកម្មភាពអនុវត្ត។
ចម្លើយល្អ: "ខ្ញុំចាត់ទុកមតិកែលម្អជាឱកាស ហើយតែងតែគិតពិចារណា..."
ជៀសវាង: ការការពារខ្លួន ឬប្រើអារម្មណ៍បដិសេធ។
សរុបមក
ការបង្ហាញពីជំនាញទំនាក់ទំនងល្អ គឺពាក់ព័ន្ធនឹងការបង្ហាញថាអ្នកអាចទំនាក់ទំនងបានច្បាស់លាស់ ស្តាប់ដោយយកចិត្តទុកដាក់ ផ្តល់ និងទទួលមតិកែលម្អប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងដោះស្រាយការយល់ច្រឡំដោយភាពចាស់ទុំ។