កម្រងសំណួរ និងចម្លើយ ដែលជួយបង្កើន បញ្ញា (Intelligence)

 កម្រងសំណួរ និងចម្លើយ ដែលជួយបង្កើន បញ្ញា (Intelligence) ដោយផ្អែកលើការគិតវិភាគ ប្រសិទ្ធភាព និងចំណេះដឹងជ្រាលជ្រៅ។ អ្នកអាចប្រើវាដូចជា “កម្រងសំណួរប្រចាំថ្ងៃ” ដើម្បីហាត់គំនិត។




🧩 កម្រងសំណួរ បង្កើនបញ្ញា

🔹 ផ្នែកទី១ — សំណួរគិតជ្រាលជ្រៅ (Critical Thinking)

សំណួរ៖

  1. ហេតុអ្វីបានជាអ្នកជឿថាអ្វីមួយជាការពិត?
  2. តើមានភស្តុតាងអ្វីគាំទ្រគំនិតនោះ?
  3. ប្រសិនបើគំនិតនេះខុស តើអ្វីនឹងកើតឡើង?
  4. តើអ្នកអាចពន្យល់វាឲ្យកុមារអាយុប្រាំឆ្នាំយល់បានទេ?
  5. តើគំនិតនេះអាចប្រើបាននៅក្នុងស្ថានភាពផ្សេងទៀតទេ?

គោលបំណង: បណ្តុះសមត្ថភាពគិតជ្រាលជ្រៅ និងមិនជឿភ្លាមៗ។




🔹 ផ្នែកទី២ — សំណួរគិតតាមប្រព័ន្ធ (System Thinking)

សំណួរ៖

  1. ប្រព័ន្ធនេះមានធាតុអ្វីខ្លះ?
  2. តើធាតុទាំងនេះមានអន្តរបញ្ចូលគ្នាយ៉ាងដូចម្តេច?
  3. តើអ្វីកើតឡើងបើធាតុមួយប្តូរទ្រង់ទ្រាយ?
  4. តើអាចរកចំណុចដែលបង្កើតផលប៉ះពាល់ធំជាងគេបានទេ?

គោលបំណង: ធ្វើឲ្យគិតឃើញទំនាក់ទំនងរវាងអង្គធាតុ និងហេតុផល។




🔹 ផ្នែកទី៣ — សំណួរច្នៃប្រឌិត (Creative Thinking)

សំណួរ៖

  1. តើអាចធ្វើបែបណាឲ្យវាល្អជាងនេះ?
  2. បើខ្ញុំមិនអាចប្រើវិធីចាស់បានទេ តើខ្ញុំអាចប្រើវិធីណាផ្សេងទៀត?
  3. តើអាចបញ្ចូលគំនិតពីវិស័យផ្សេងមកប្រើបានទេ?
  4. តើបញ្ហានេះអាចក្លាយជាឱកាសបានទេ?

គោលបំណង: បើកចិត្តឲ្យស្វែងរកដំណោះស្រាយថ្មីៗ។




🔹 ផ្នែកទី៤ — សំណួរគិតអនាគត (Strategic Thinking)

សំណួរ៖

  1. បើធ្វើសកម្មភាពនេះថ្ងៃនេះ តើអ្វីនឹងកើតឡើងក្នុង៥ឆ្នាំក្រោយ?
  2. តើអ្វីជាអ្វីសំខាន់ជាងគេក្នុងការសម្រេចគោលដៅនេះ?
  3. តើតម្លៃ/ហានិភ័យនៃសកម្មភាពនេះជាអ្វី?
  4. តើមានអ្វីដែលខ្ញុំមិនបានគិតទេ?

គោលបំណង: បណ្តុះសមត្ថភាពគិតឆ្ពោះទៅមុខ និងគ្រប់គ្រងការសម្រេចចិត្ត។




🔹 ផ្នែកទី៥ — សំណួរបង្កើតសមត្ថភាពរៀន (Meta-Learning)

សំណួរ៖

  1. តើខ្ញុំរៀនបានអ្វីថ្មីថ្ងៃនេះ?
  2. តើខ្ញុំយល់ពីអ្វីដោយសារបានធ្វើពិត?
  3. តើខ្ញុំធ្វើខុសអ្វី ហើយអាចរៀនពីវាយ៉ាងដូចម្តេច?
  4. តើខ្ញុំអាចបង្រៀនអ្វីនេះឲ្យអ្នកដទៃយល់បានទេ?

គោលបំណង: បណ្តុះការយល់ដឹងអំពី របៀបរៀន និងអនុវត្តអ្វីដែលរៀនបាន។




💡 វិធីប្រើ

  • ជ្រើសសំណួរ ១–២ ប្រភេទ/ថ្ងៃ ហើយសរសេរចម្លើយក្នុងសៀវភៅកំណត់ចំណាំ។
  • ពេលសរសេរចម្លើយ កុំចង់ឲ្យត្រឹមត្រូវ តែចង់ឲ្យ គិតជ្រាលជ្រៅ និងស្វែងរកមូលហេតុ
  • Smart-Post HTML (Q&A Practice Page) 

 



🧠 Sarim — Q&A Practice Page
0% answered
Critical Thinking — គិតជ្រាលជ្រៅ

ហេតុអ្វីបានជាខ្ញុំជឿថាវាជាការពិត?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

តើមានភស្តុតាងអ្វីគាំទ្រគំនិតនេះ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

បើវាខុស តើអ្វីនឹងកើតឡើង?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

អាចពន្យល់វាឲ្យកុមារអាយុ ៥ ឆ្នាំយល់បានទេ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖
System Thinking — គិតតាមប្រព័ន្ធ

ប្រព័ន្ធនេះមានធាតុអ្វីខ្លះ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

ធាតុទាំងនេះទាក់ទងគ្នាយ៉ាងដូចម្តេច?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

បើធាតុមួយប្ដូរ តើអ្វីនឹងផ្លាស់ប្តូរ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

ចំណុចណាបង្កើតផលប៉ះពាល់ធំ (Leverage point)?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖
Creative Thinking — ច្នៃប្រឌិត

តើអាចធ្វើឲ្យវាល្អជាងនេះដោយវិធីណា?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

បើមិនអនុញ្ញាតឲ្យប្រើវិធីចាស់ តើខ្ញុំធ្វើដូចម្តេច?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

យកគន្លឹះពីវិស័យផ្សេងមកបញ្ចូលបានទេ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

បញ្ហានេះអាចបម្លែងជាឱកាសបានទេ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖
Strategic Thinking — គិតអនាគត

សកម្មភាពនេះថ្ងៃនេះ នាំអ្វីក្នុង ៥ ឆ្នាំក្រោយ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

អ្វីសំខាន់ជាងគេក្នុងការសម្រេចគោលដៅនេះ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

តម្លៃ/ហានិភ័យសរុបជាអ្វី?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

មានអ្វីដែលខ្ញុំមិនទាន់គិតទេ?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖
Meta-Learning — រៀនពីរបៀបរៀន

ថ្ងៃនេះខ្ញុំរៀនបានអ្វីថ្មី?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

អ្វីដែលខ្ញុំយល់ដោយសារធ្វើពិត?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

ខ្ញុំធ្វើខុសអ្វី ហើយរៀនពីវា?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖

អាចបង្រៀនអ្នកដទៃឲ្យយល់ដូចម្តេច?

ចម្លើយរបស់អ្នក៖
📑