កម្រងសំណួរ និងចម្លើយ ដែលជួយបង្កើន បញ្ញា (Intelligence) ដោយផ្អែកលើការគិតវិភាគ ប្រសិទ្ធភាព និងចំណេះដឹងជ្រាលជ្រៅ។ អ្នកអាចប្រើវាដូចជា “កម្រងសំណួរប្រចាំថ្ងៃ” ដើម្បីហាត់គំនិត។
🧩 កម្រងសំណួរ បង្កើនបញ្ញា
🔹 ផ្នែកទី១ — សំណួរគិតជ្រាលជ្រៅ (Critical Thinking)
សំណួរ៖
- ហេតុអ្វីបានជាអ្នកជឿថាអ្វីមួយជាការពិត?
- តើមានភស្តុតាងអ្វីគាំទ្រគំនិតនោះ?
- ប្រសិនបើគំនិតនេះខុស តើអ្វីនឹងកើតឡើង?
- តើអ្នកអាចពន្យល់វាឲ្យកុមារអាយុប្រាំឆ្នាំយល់បានទេ?
- តើគំនិតនេះអាចប្រើបាននៅក្នុងស្ថានភាពផ្សេងទៀតទេ?
គោលបំណង: បណ្តុះសមត្ថភាពគិតជ្រាលជ្រៅ និងមិនជឿភ្លាមៗ។
🔹 ផ្នែកទី២ — សំណួរគិតតាមប្រព័ន្ធ (System Thinking)
សំណួរ៖
- ប្រព័ន្ធនេះមានធាតុអ្វីខ្លះ?
- តើធាតុទាំងនេះមានអន្តរបញ្ចូលគ្នាយ៉ាងដូចម្តេច?
- តើអ្វីកើតឡើងបើធាតុមួយប្តូរទ្រង់ទ្រាយ?
- តើអាចរកចំណុចដែលបង្កើតផលប៉ះពាល់ធំជាងគេបានទេ?
គោលបំណង: ធ្វើឲ្យគិតឃើញទំនាក់ទំនងរវាងអង្គធាតុ និងហេតុផល។
🔹 ផ្នែកទី៣ — សំណួរច្នៃប្រឌិត (Creative Thinking)
សំណួរ៖
- តើអាចធ្វើបែបណាឲ្យវាល្អជាងនេះ?
- បើខ្ញុំមិនអាចប្រើវិធីចាស់បានទេ
តើខ្ញុំអាចប្រើវិធីណាផ្សេងទៀត?
- តើអាចបញ្ចូលគំនិតពីវិស័យផ្សេងមកប្រើបានទេ?
- តើបញ្ហានេះអាចក្លាយជាឱកាសបានទេ?
គោលបំណង: បើកចិត្តឲ្យស្វែងរកដំណោះស្រាយថ្មីៗ។
🔹 ផ្នែកទី៤ — សំណួរគិតអនាគត (Strategic Thinking)
សំណួរ៖
- បើធ្វើសកម្មភាពនេះថ្ងៃនេះ
តើអ្វីនឹងកើតឡើងក្នុង៥ឆ្នាំក្រោយ?
- តើអ្វីជាអ្វីសំខាន់ជាងគេក្នុងការសម្រេចគោលដៅនេះ?
- តើតម្លៃ/ហានិភ័យនៃសកម្មភាពនេះជាអ្វី?
- តើមានអ្វីដែលខ្ញុំមិនបានគិតទេ?
គោលបំណង: បណ្តុះសមត្ថភាពគិតឆ្ពោះទៅមុខ និងគ្រប់គ្រងការសម្រេចចិត្ត។
🔹 ផ្នែកទី៥ — សំណួរបង្កើតសមត្ថភាពរៀន (Meta-Learning)
សំណួរ៖
- តើខ្ញុំរៀនបានអ្វីថ្មីថ្ងៃនេះ?
- តើខ្ញុំយល់ពីអ្វីដោយសារបានធ្វើពិត?
- តើខ្ញុំធ្វើខុសអ្វី
ហើយអាចរៀនពីវាយ៉ាងដូចម្តេច?
- តើខ្ញុំអាចបង្រៀនអ្វីនេះឲ្យអ្នកដទៃយល់បានទេ?
គោលបំណង: បណ្តុះការយល់ដឹងអំពី របៀបរៀន និងអនុវត្តអ្វីដែលរៀនបាន។
💡 វិធីប្រើ
- ជ្រើសសំណួរ ១–២ ប្រភេទ/ថ្ងៃ
ហើយសរសេរចម្លើយក្នុងសៀវភៅកំណត់ចំណាំ។
- ពេលសរសេរចម្លើយ កុំចង់ឲ្យត្រឹមត្រូវ
តែចង់ឲ្យ គិតជ្រាលជ្រៅ
និងស្វែងរកមូលហេតុ។
- Smart-Post HTML (Q&A Practice Page)