អ្វីទៅជាចំណុចខ្សោយ?

 


អ្វីទៅជាចំណុចខ្សោយ?

ចំណុចខ្សោយ សំដៅលើគុណវិបត្តិ កង្វះខាត ឬដែនកំណត់ផ្ទាល់ខ្លួន ឬរបស់អង្គភាពមួយ ដែលអាចរារាំងយើង/ពួកគេពីការបំពេញការងារ ឬសម្រេចគោលដៅបានពេញលេញ។ ចំណុចខ្សោយទាំងនេះគឺជាកត្តាអវិជ្ជមានដែលយើងចាំបាច់ត្រូវទទួលស្គាល់ និងកែលម្អ ដើម្បីបង្កើនប្រសិទ្ធភាព និងភាពប្រកួតប្រជែង។


ឧទាហរណ៍នៃចំណុចខ្សោយ:

១. ចំណុចខ្សោយផ្ទាល់ខ្លួន (Personal Weaknesses):

  • កង្វះជំនាញជាក់លាក់: ឧទាហរណ៍ ខ្សោយខាងភាសាអង់គ្លេស មិនចេះប្រើកម្មវិធីកុំព្យូទ័រមួយចំនួន ឬខ្វះជំនាញវិភាគទិន្នន័យ។
  • ជំនាញទន់មិនគ្រប់គ្រាន់: ដូចជាខ្សោយខាងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ (public speaking) មិនចេះគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍ គ្មានភាពអត់ធ្មត់ ឬពិបាកក្នុងការធ្វើការជាក្រុម។
  • ទម្លាប់អាក្រក់: ដូចជាការមកធ្វើការយឺតយ៉ាវ ខ្ជិលច្រអូស ធ្វើការមិនម៉ត់ចត់ ឬមិនចេះគ្រប់គ្រងពេលវេលា។
  • កង្វះបទពិសោធន៍: ខ្វះបទពិសោធន៍ក្នុងវិស័យ ឬការងារជាក់លាក់មួយ។
  • អសមត្ថភាពសម្របខ្លួន: ពិបាកក្នុងការសម្របខ្លួនទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរ ឬបរិយាកាសការងារថ្មី។

២. ចំណុចខ្សោយរបស់អង្គភាព/ក្រុមហ៊ុន (Organizational Weaknesses):

  • កេរ្តិ៍ឈ្មោះមិនល្អ: ក្រុមហ៊ុនមានឈ្មោះមិនល្អ ឬទទួលរងការរិះគន់ពីសាធារណជន។
  • ធនធានមនុស្សមានកម្រិត: ខ្វះបុគ្គលិកដែលមានជំនាញ ឬបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់។
  • បច្ចេកវិទ្យាចាស់ៗ: ប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាលែងទាន់សម័យ ឬប្រព័ន្ធការងារមិនមានប្រសិទ្ធភាព។
  • ស្ថានភាពហិរញ្ញវត្ថុផុយស្រួយ: មានមូលដ្ឋានហិរញ្ញវត្ថុខ្សោយ ឬពឹងផ្អែកខ្លាំងលើប្រភពចំណូលតែមួយ។
  • បណ្តាញទំនាក់ទំនងខ្សោយ: ខ្វះទំនាក់ទំនងល្អជាមួយដៃគូ ឬអតិថិជន។
  • ផលិតផល/សេវាកម្ម: ផលិតផល ឬសេវាកម្មមានគុណភាពទាប ឬមិនមានលក្ខណៈពិសេសជាងគូប្រកួតប្រជែង។

ហេតុអ្វីបានជាការស្គាល់ចំណុចខ្សោយមានសារៈសំខាន់?

ការស្គាល់ និងយល់ដឹងពីចំណុចខ្សោយរបស់ខ្លួនឯង ឬអង្គភាពមានសារៈសំខាន់ណាស់ ព្រោះវាជួយយើង៖

  • កែលម្អខ្លួនឯង: ជាជំហានដំបូងក្នុងការរៀបចំផែនការអភិវឌ្ឍន៍ខ្លួនឯង ឬអង្គភាព។
  • កាត់បន្ថយហានិភ័យ: ការដឹងពីចំណុចខ្សោយជួយយើងត្រៀមលក្ខណៈ និងកាត់បន្ថយហានិភ័យដែលអាចកើតឡើង។
  • បង្កើនប្រសិទ្ធភាព: ការដោះស្រាយចំណុចខ្សោយអាចនាំឱ្យប្រសិទ្ធភាពការងារ ឬអាជីវកម្មកើនឡើង។
  • ពង្រឹងភាពប្រកួតប្រជែង: សម្រាប់ក្រុមហ៊ុន ការកែលម្អចំណុចខ្សោយជួយពួកគេឱ្យកាន់តែរឹងមាំ និងអាចប្រកួតប្រជែងបានល្អ។
  • សម្រេចគោលដៅ: ការបិទបាំង ឬមិនអើពើនឹងចំណុចខ្សោយអាចរារាំងយើងមិនឱ្យសម្រេចគោលដៅបាន។

សរុបមក ចំណុចខ្សោយ មិនមែនជារឿងគួរឱ្យខ្មាសអៀននោះទេ ប៉ុន្តែជាឱកាសមួយដើម្បីរៀនសូត្រ កែលម្អ និងរីកចម្រើន។ ការទទួលស្គាល់ និងធ្វើការលើចំណុចខ្សោយ គឺជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់នៃដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍ខ្លួនឯងជាបន្តបន្ទាប់។

 

Previous Post Next Post