Go to topict: កម្រងសំណួរ ការងារទំនាក់ទំនង Communication _ Link
សេចក្ដីផ្ដើម
តើអ្នកធ្លាប់មានអារម្មណ៍ថា អ្នកពិបាកក្នុងការបង្ហាញគំនិត ឬអារម្មណ៍របស់អ្នកទៅកាន់អ្នកដទៃដែរឬទេ? តើអ្នកធ្លាប់មានអារម្មណ៍ថា អ្នកងាយនឹងចុះចាញ់ ឬទទួលយកគំនិតរបស់អ្នកដទៃទោះបីជាអ្នកមិនយល់ស្របក៏ដោយ? ប្រសិនបើចម្លើយគឺ "បាទ/ចាស" នោះអត្ថបទនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងសម្រាប់អ្នក។
នៅក្នុងសង្គមបច្ចុប្បន្ន ការទំនាក់ទំនងមានសារៈសំខាន់ណាស់សម្រាប់ភាពជោគជ័យទាំងក្នុងជីវិតផ្ទាល់ខ្លួន និងអាជីព។ មនុស្សជាច្រើនយល់ច្រឡំថា ការទំនាក់ទំនងល្អមានន័យថា ចេះនិយាយច្រើន ឬចេះនិយាយដើម្បីឲ្យអ្នកដទៃសប្បាយចិត្ត។ ប៉ុន្តែការពិត ការទំនាក់ទំនងល្អពិតប្រាកដគឺស្ថិតនៅត្រង់ "Assertive Communication"។
Assertive Communication គឺជាការបង្ហាញគំនិត អារម្មណ៍ និងតម្រូវការរបស់យើងដោយស្មោះត្រង់ គោរពខ្លួនឯង និងគោរពអ្នកដទៃក្នុងពេលតែមួយ។ វាជាតុល្យភាពរវាងការឈ្លានពាន (Aggressive) និងការបណ្ដោយខ្លួន (Passive)។ មនុស្សដែលទំនាក់ទំនងបែប Assertive អាចការពារសិទ្ធិរបស់ខ្លួនឯងបាន ដោយមិនធ្វើឲ្យប៉ះពាល់ដល់អ្នកដទៃ។
អត្ថបទនេះនឹងណែនាំអ្នកពីគោលការណ៍សំខាន់ៗនៃ Assertive Communication ជំហានជាក់ស្ដែងក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញនេះ និងគន្លឹះដើម្បីយកឈ្នះឧបសគ្គនានាដែលអ្នកអាចជួបប្រទះ។ ខ្ញុំសង្ឃឹមថា អត្ថបទនេះនឹងក្លាយជាមគ្គទ្ទេសក៍ដ៏មានប្រយោជន៍សម្រាប់អ្នក ក្នុងការផ្លាស់ប្ដូររបៀបទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកឲ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព និងជួយអ្នកឲ្យក្លាយជាមនុស្សដែលមានទំនុកចិត្តលើខ្លួនឯង។
ជំពូកទី ១: តើអ្វីទៅជា Assertive Communication?
១.១ និយមន័យនៃ Assertive Communication
Assertive Communication គឺជាស្ទីលនៃការទំនាក់ទំនងដែលអនុញ្ញាតឲ្យបុគ្គលម្នាក់បង្ហាញពីគំនិត អារម្មណ៍ ជំនឿ និងតម្រូវការរបស់ខ្លួនឯងដោយផ្ទាល់ ស្មោះត្រង់ និងសមរម្យ ខណៈពេលដែលគោរពសិទ្ធិ និងអារម្មណ៍របស់អ្នកដទៃ។ វាមិនមែនជាការឈ្លានពាន ឬបង្ខិតបង្ខំអ្នកដទៃឲ្យធ្វើតាមខ្លួនឡើយ ហើយវាក៏មិនមែនជាការបណ្ដោយខ្លួនឲ្យអ្នកដទៃជាន់ឈ្លីសិទ្ធិរបស់ខ្លួនឯងដែរ។
ដើម្បីយល់កាន់តែច្បាស់ អនុញ្ញាតឲ្យយើងពិនិត្យមើលស្ទីលទំនាក់ទំនងផ្សេងៗទៀត៖
-
Passive Communication (ការបណ្ដោយខ្លួន): អ្នកដែលទំនាក់ទំនងបែប Passive តែងតែជៀសវាងការបញ្ចេញមតិ ឬអារម្មណ៍របស់ខ្លួនឯង។ ពួកគេខ្លាចការប្រឈមមុខ ខ្លាចធ្វើឲ្យអ្នកដទៃមិនសប្បាយចិត្ត ហើយតែងតែដាក់តម្រូវការអ្នកដទៃនៅពីលើតម្រូវការខ្លួនឯង។ ជាលទ្ធផល ពួកគេអាចមានអារម្មណ៍អន់ចិត្ត ខឹងសម្បារ ឬត្រូវបានគេកេងប្រវ័ញ្ច។
- ឧទាហរណ៍: មិត្តភក្តិម្នាក់សុំលុយអ្នកខ្ចីជាញឹកញាប់ ហើយអ្នកមិនហ៊ានបដិសេធ ទោះបីជាអ្នកខ្លួនឯងក៏ខ្វះខាតដែរ។
-
Aggressive Communication (ការឈ្លានពាន): អ្នកដែលទំនាក់ទំនងបែប Aggressive តែងតែព្យាយាមត្រួតត្រា និងបង្ខិតបង្ខំអ្នកដទៃ។ ពួកគេអាចប្រើពាក្យសំដីគំរោះគំរើយ ស្រែក ឬរិះគន់ ដើម្បីទទួលបានអ្វីដែលពួកគេចង់បាន។ ពួកគេមិនសូវខ្វល់ពីអារម្មណ៍ ឬសិទ្ធិរបស់អ្នកដទៃឡើយ។
- ឧទាហរណ៍: អ្នកស្រែកដាក់មិត្តភក្តិរបស់អ្នក នៅពេលពួកគេមិនអាចជួយអ្នកបានភ្លាមៗ។
-
Passive-Aggressive Communication (ការបណ្ដោយខ្លួនបូកនឹងការឈ្លានពាន): ស្ទីលនេះគឺជាការលាយឡំគ្នារវាង Passive និង Aggressive។ អ្នកដែលទំនាក់ទំនងបែបនេះអាចបង្ហាញការមិនពេញចិត្តរបស់ពួកគេដោយប្រយោល ដូចជាការនិយាយឌឺដង ការមិនអើពើ ឬការនិយាយដើមគេ។ ពួកគេមិនបង្ហាញការមិនពេញចិត្តរបស់ពួកគេដោយផ្ទាល់ទេ ប៉ុន្តែរកវិធីបង្ហាញវាដោយលាក់កំបាំង។
- ឧទាហរណ៍: ជំនួសឲ្យការនិយាយថា "ខ្ញុំមិនសប្បាយចិត្តនឹងការសម្រេចចិត្តនេះទេ" ពួកគេអាចនិយាយថា "អត់អីទេ អ្នកចង់ធ្វើអីក៏ធ្វើទៅ" ទាំងទឹកមុខមិនសប្បាយចិត្ត។
-
Assertive Communication (ការតាំងចិត្ត): នេះគឺជាស្ទីលដ៏មានប្រសិទ្ធភាពបំផុត។ អ្នកដែលទំនាក់ទំនងបែប Assertive អាចបង្ហាញពីតម្រូវការ និងអារម្មណ៍របស់ខ្លួនឯងដោយផ្ទាល់ គោរពអ្នកដទៃ ហើយស្វែងរកដំណោះស្រាយឈ្នះ-ឈ្នះ។ ពួកគេមានទំនុកចិត្តលើខ្លួនឯង ប៉ុន្តែមិនក្រអឺតក្រទមឡើយ។
- ឧទាហរណ៍: "ខ្ញុំយល់ថា អ្នករវល់ ប៉ុន្តែខ្ញុំត្រូវការជំនួយរបស់អ្នកក្នុងការបញ្ចប់គម្រោងនេះ។ តើមានពេលណាដែលអ្នកទំនេរនិយាយគ្នាទេ?"
១.២ សារៈសំខាន់នៃ Assertive Communication
ការមានជំនាញ Assertive Communication នាំមកនូវអត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនដូចជា៖
- បង្កើនទំនុកចិត្តលើខ្លួនឯង: នៅពេលអ្នកអាចបង្ហាញគំនិតរបស់អ្នកដោយបើកចំហ អ្នកនឹងមានអារម្មណ៍ថាខ្លួនឯងមានតម្លៃ និងមានសមត្ថភាព។
- កែលម្អទំនាក់ទំនង: ការទំនាក់ទំនងដោយស្មោះត្រង់ និងគោរពគ្នាទៅវិញទៅមក ជួយកសាងទំនាក់ទំនងរឹងមាំជាមួយមិត្តភក្តិ ក្រុមគ្រួសារ និងមិត្តរួមការងារ។
- កាត់បន្ថយភាពតានតឹង: ការបង្រ្កាបអារម្មណ៍ ឬការមិនបញ្ចេញមតិអាចបង្កឲ្យមានភាពតានតឹង។ ការទំនាក់ទំនងបែប Assertive ជួយឲ្យអ្នកបញ្ចេញអារម្មណ៍ទាំងនោះតាមរបៀបដែលមានសុខភាពល្អ។
- ដោះស្រាយបញ្ហាប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព: នៅពេលអ្នកអាចបង្ហាញពីតម្រូវការរបស់អ្នកបានច្បាស់លាស់ វាជួយឲ្យអ្នកដោះស្រាយបញ្ហាជាមួយអ្នកដទៃបានកាន់តែងាយស្រួល។
- ទទួលបានការគោរពពីអ្នកដទៃ: អ្នកដទៃនឹងគោរពអ្នកកាន់តែខ្លាំង នៅពេលពួកគេដឹងថាអ្នកអាចការពារខ្លួនឯងបានដោយមិនចាំបាច់ឈ្លានពាន។
- ការពារសិទ្ធិផ្ទាល់ខ្លួន: Assertive Communication អនុញ្ញាតឲ្យអ្នកការពារព្រំដែនផ្ទាល់ខ្លួន និងជៀសវាងការត្រូវបានគេកេងប្រវ័ញ្ច។
ជំពូកទី ២: លក្ខណៈសម្គាល់របស់មនុស្ស Assertive
មនុស្សដែលមានជំនាញ Assertive Communication មានលក្ខណៈសម្គាល់ជាច្រើនដែលធ្វើឲ្យពួកគេលេចធ្លោ។ ការយល់ដឹងពីលក្ខណៈសម្គាល់ទាំងនេះអាចជួយអ្នកឲ្យកំណត់គោលដៅ និងអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញផ្ទាល់ខ្លួន។
២.១ ការបង្ហាញគំនិត និងអារម្មណ៍ដោយស្មោះត្រង់ និងច្បាស់លាស់
- និយាយដោយផ្ទាល់ និងត្រង់: ពួកគេមិននិយាយវាងវន ឬប្រើពាក្យសំដីមិនច្បាស់លាស់ឡើយ។ ពួកគេបង្ហាញពីអ្វីដែលពួកគេចង់បាន ឬមានអារម្មណ៍ដោយផ្ទាល់។
- ប្រើប្រាស់ឃ្លា "ខ្ញុំ" (I statements): ជំនួសឲ្យការបន្ទោសអ្នកដទៃ ពួកគេផ្តោតលើអារម្មណ៍ និងតម្រូវការផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ពួកគេ។ ឧទាហរណ៍ ជំនួសឲ្យការនិយាយថា "អ្នកតែងតែមកយឺត!" ពួកគេអាចនិយាយថា "ខ្ញុំមានអារម្មណ៍ខកចិត្តនៅពេលអ្នកមកយឺត ព្រោះវាធ្វើឲ្យយើងខកខានការងារ"។
- អាចនិយាយថា "ទេ" ដោយមិនមានអារម្មណ៍ថាមានទោស: ពួកគេយល់ថាការបដិសេធសំណើដែលពួកគេមិនអាចបំពេញបាន គឺជារឿងធម្មតា។ ពួកគេធ្វើការបដិសេធដោយគោរព និងអាចផ្តល់ហេតុផលប្រសិនបើចាំបាច់។
២.២ ការគោរពខ្លួនឯង និងគោរពអ្នកដទៃ
- ស្តាប់ដោយយកចិត្តទុកដាក់: ពួកគេមិនត្រឹមតែចេះនិយាយប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែពួកគេក៏ចេះស្តាប់គំនិត និងមតិរបស់អ្នកដទៃដោយបើកចិត្តទូលាយផងដែរ។ ពួកគេយល់ថា ការស្តាប់គឺជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់នៃការទំនាក់ទំនង។
- ទទួលស្គាល់សិទ្ធិរបស់អ្នកដទៃ: ពួកគេទទួលស្គាល់ថាមនុស្សគ្រប់រូបមានសិទ្ធិក្នុងការបញ្ចេញមតិ និងការពារខ្លួនឯង។ ពួកគេមិនព្យាយាមបង្ខិតបង្ខំអ្នកដទៃឲ្យធ្វើតាមខ្លួនឡើយ។
- រក្សាការគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍: ទោះបីជាមានការខ្វែងគំនិតគ្នាក៏ដោយ ពួកគេព្យាយាមរក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់ និងមិនអនុញ្ញាតឲ្យអារម្មណ៍ខឹង ឬតានតឹងគ្រប់គ្រងពួកគេឡើយ។
២.៣ ទំនុកចិត្តលើខ្លួនឯង និងភាពម៉ឺងម៉ាត់
- ភាសាកាយវិការបើកចំហ: ពួកគេមានទំនាក់ទំនងភ្នែកល្អ ឈរត្រង់ ឬអង្គុយត្រង់ និងមានទឹកមុខស្ងប់ស្ងាត់។ ភាសាកាយវិការរបស់ពួកគេបង្ហាញពីភាពជឿជាក់។
- សម្លេងនិយាយច្បាស់លាស់ និងមានលំនឹង: ពួកគេនិយាយក្នុងសម្លេងដែលលឺច្បាស់លាស់ មិនខ្សឹប ឬស្រែក។ ចង្វាក់នៃការនិយាយរបស់ពួកគេមានលំនឹង។
- អាចដោះស្រាយការរិះគន់ និងជម្លោះ: ពួកគេមិនខ្លាចការរិះគន់ ឬជម្លោះឡើយ។ ពួកគេអាចទទួលយកការរិះគន់ស្ថាបនា និងដោះស្រាយជម្លោះដោយសន្តិវិធី។
- ស្វែងរកដំណោះស្រាយឈ្នះ-ឈ្នះ: គោលបំណងចុងក្រោយរបស់ពួកគេគឺស្វែងរកដំណោះស្រាយដែលផ្តល់ប្រយោជន៍ដល់ភាគីទាំងសងខាង មិនមែនគ្រាន់តែទទួលបានអ្វីដែលពួកគេចង់បាននោះទេ។
ជំពូកទី ៣: ជំហានក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ Assertive Communication
ការក្លាយជាមនុស្ស Assertive មិនមែនជារឿងដែលអាចធ្វើបានក្នុងមួយយប់នោះទេ។ វាទាមទារការអនុវត្តន៍ ការអត់ធ្មត់ និងការប្ដេជ្ញាចិត្ត។ ខាងក្រោមនេះគឺជាជំហានសំខាន់ៗដែលអ្នកអាចអនុវត្តបាន៖
៣.១ ស្វែងយល់ពីខ្លួនឯង
- កំណត់អត្តសញ្ញាណអារម្មណ៍ និងតម្រូវការរបស់អ្នក: មុននឹងអ្នកអាចបង្ហាញពីអារម្មណ៍ និងតម្រូវការរបស់អ្នកទៅកាន់អ្នកដទៃ អ្នកត្រូវតែយល់ច្បាស់ពីវាជាមុនសិន។ សួរខ្លួនឯងថា "តើខ្ញុំមានអារម្មណ៍យ៉ាងណា? តើខ្ញុំចង់បានអ្វីពីស្ថានភាពនេះ?"
- កំណត់ព្រំដែនផ្ទាល់ខ្លួន: តើអ្វីជាដែនកំណត់របស់អ្នក? តើអ្នកអាចទទួលយកអ្វីបាន ហើយអ្វីដែលអ្នកមិនអាចទទួលយកបាន? ការកំណត់ព្រំដែនច្បាស់លាស់ជួយអ្នកក្នុងការការពារខ្លួនឯង។
- វិភាគស្ទីលទំនាក់ទំនងបច្ចុប្បន្នរបស់អ្នក: តើអ្នកជាមនុស្ស Passive, Aggressive, ឬ Passive-Aggressive? ការយល់ដឹងពីស្ទីលបច្ចុប្បន្នរបស់អ្នក នឹងជួយអ្នកឲ្យដឹងថាត្រូវកែប្រែត្រង់ណា។ អ្នកអាចសាកល្បងសរសេរកំណត់ហេតុពីស្ថានភាពទំនាក់ទំនងប្រចាំថ្ងៃរបស់អ្នក។
៣.២ អនុវត្តការនិយាយ Assertive
- ចាប់ផ្តើមជាមួយរឿងតូចៗ: កុំព្យាយាមផ្លាស់ប្តូរស្ទីលទំនាក់ទំនងរបស់អ្នកភ្លាមៗក្នុងស្ថានភាពធំៗ។ ចាប់ផ្តើមអនុវត្តការនិយាយ "ទេ" ចំពោះរឿងតូចៗ ឬបង្ហាញមតិយោបល់របស់អ្នកក្នុងបរិយាកាសដែលអ្នកមានអារម្មណ៍សុវត្ថិភាព។
-
ប្រើប្រាស់ឃ្លា "ខ្ញុំ" (I statements): អនុវត្តការបង្កើតប្រយោគដែលផ្តោតលើអារម្មណ៍ និងតម្រូវការផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នក។
- ជំនួសឲ្យ "អ្នកតែងតែរំខានខ្ញុំ!" ប្រើ "ខ្ញុំមានអារម្មណ៍រំខាននៅពេលដែលការសន្ទនារបស់យើងត្រូវបានរំខាន"។
- ជំនួសឲ្យ "អ្នកមិនដែលស្តាប់ខ្ញុំទេ!" ប្រើ "ខ្ញុំមានអារម្មណ៍ថា ខ្ញុំមិនត្រូវបានគេស្តាប់នៅពេលដែលខ្ញុំព្យាយាមនិយាយ"។
-
និយាយថា "ទេ" យ៉ាងម៉ឺងម៉ាត់ ប៉ុន្តែដោយគោរព:
- "ខ្ញុំសូមទោស ខ្ញុំមិនអាចជួយអ្នកបាននៅពេលនេះទេ ព្រោះខ្ញុំមានកិច្ចការបន្ទាន់ដែលត្រូវធ្វើ"។
- "អរគុណសម្រាប់ការសុំ ប៉ុន្តែខ្ញុំគិតថាខ្ញុំមិនអាចចូលរួមបានទេ"។
- អនុវត្តភាសាកាយវិការ Assertive: ឈរត្រង់ ទំនាក់ទំនងភ្នែក និងនិយាយក្នុងសម្លេងដែលលឺច្បាស់។
៣.៣ ការដោះស្រាយជម្លោះ និងការរិះគន់
- រក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់: នៅពេលមានជម្លោះ ឬការរិះគន់ ព្យាយាមដកដង្ហើមវែងៗ និងរក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់។ កុំប្រតិកម្មដោយអារម្មណ៍។
- ស្តាប់ដោយយកចិត្តទុកដាក់: អនុញ្ញាតឲ្យអ្នកដទៃនិយាយចប់ ហើយព្យាយាមយល់ពីទស្សនៈរបស់ពួកគេ។
- បង្ហាញពីទស្សនៈរបស់អ្នកដោយស្ងប់ស្ងាត់: បន្ទាប់ពីស្តាប់ចប់ សូមបង្ហាញពីទស្សនៈរបស់អ្នកដោយប្រើឃ្លា "ខ្ញុំ" ហើយជៀសវាងការបន្ទោស។
- ស្វែងរកដំណោះស្រាយ: ធ្វើការជាមួយអ្នកដទៃដើម្បីស្វែងរកដំណោះស្រាយដែលទាំងសងខាងអាចទទួលយកបាន។
៣.៤ ការអភិវឌ្ឍន៍ការគោរពខ្លួនឯង
- ទទួលស្គាល់តម្លៃផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នក: ចងចាំថាអ្នកមានសិទ្ធិក្នុងការបង្ហាញមតិយោបល់ និងការពារខ្លួនឯង។
- កំណត់គោលដៅតូចៗ និងអបអរសាទរជោគជ័យ: រាល់ពេលដែលអ្នកអនុវត្ត Assertive Communication បានជោគជ័យ ចូរអបអរសាទរខ្លួនឯង។ នេះនឹងជួយបង្កើនទំនុកចិត្តរបស់អ្នក។
- ស្វែងរកការគាំទ្រ: និយាយជាមួយមិត្តភក្តិ ក្រុមគ្រួសារ ឬអ្នកជំនាញប្រសិនបើអ្នកត្រូវការជំនួយ។
ជំពូកទី ៤: ឧបសគ្គនិងវិធីដោះស្រាយ
ទោះបីជា Assertive Communication មានសារៈសំខាន់ក៏ដោយ ក៏ការអនុវត្តវាអាចជួបប្រទះឧបសគ្គមួយចំនួនផងដែរ។ ការយល់ដឹងពីឧបសគ្គទាំងនេះ និងវិធីដោះស្រាយនឹងជួយអ្នកឲ្យសម្រេចបាននូវគោលដៅរបស់អ្នក។
៤.១ ការភ័យខ្លាច
-
ការភ័យខ្លាចនៃការបដិសេធ: មនុស្សជាច្រើនខ្លាចថា បើពួកគេបង្ហាញគំនិតពិតប្រាកដរបស់ពួកគេ ពួកគេអាចនឹងត្រូវបានគេបដិសេធ ឬមិនចូលចិត្ត។
- វិធីដោះស្រាយ: ចងចាំថា ការដែលអ្នកនិយាយត្រង់ មិនមានន័យថាអ្នកមិនល្អនោះទេ។ មនុស្សដែលគោរពអ្នកនឹងយល់ពីអ្នក។ ការមិនពេញចិត្តរបស់អ្នកដទៃ មិនមែនជាបញ្ហារបស់អ្នកឡើយ។
-
ការភ័យខ្លាចនៃការប្រឈមមុខ: អ្នកខ្លះខ្លាចការឈ្លោះប្រកែក ឬជម្លោះ។
- វិធីដោះស្រាយ: Assertive Communication មិនមែនជាការឈ្លោះប្រកែកឡើយ។ វាជាការបង្ហាញមតិដោយគោរព។ ការដោះស្រាយបញ្ហាដោយផ្ទាល់អាចកាត់បន្ថយជម្លោះធំៗទៅថ្ងៃមុខ។
-
ការភ័យខ្លាចនៃការបរាជ័យ: ខ្លាចថាពួកគេនឹងមិនអាចបង្ហាញខ្លួនឯងបានល្អ។
- វិធីដោះស្រាយ: ការអនុវត្តន៍ធ្វើឲ្យកាន់តែល្អឥតខ្ចោះ។ កុំខ្លាចកំហុស។ រាល់កំហុសគឺជាមេរៀន។
៤.២ កង្វះជំនាញ
-
មិនដឹងថាត្រូវនិយាយអ្វី: ពេលខ្លះយើងដឹងថាយើងត្រូវតែនិយាយ ប៉ុន្តែមិនដឹងថាត្រូវរៀបចំពាក្យពេចន៍យ៉ាងណា។
- វិធីដោះស្រាយ: អនុវត្តការសរសេរអ្វីដែលអ្នកចង់និយាយជាមុន។ ប្រើប្រាស់ "I statements"។ ហាត់និយាយនៅមុខកញ្ចក់។
-
មិនចេះគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍: នៅពេលខឹង ឬតានតឹង យើងអាចនឹងនិយាយចេញមកដោយមិនបានគិត។
- វិធីដោះស្រាយ: រៀនបច្ចេកទេសគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍ដូចជា ការដកដង្ហើមវែងៗ ឬការរាប់លេខក្នុងចិត្ត មុននឹងនិយាយ។ ពេលខ្លះការផ្អាកមួយរយៈអាចជួយបាន។
៤.៣ ឥទ្ធិពលពីអតីតកាល
-
បទពិសោធន៍អាក្រក់ពីមុន: បើអ្នកធ្លាប់ត្រូវបានគេដាក់ទោស ឬរិះគន់នៅពេលអ្នកបង្ហាញមតិរបស់អ្នក នោះវាអាចធ្វើឲ្យអ្នកខ្លាចក្នុងការបង្ហាញខ្លួនឯងទៅមុខទៀត។
- វិធីដោះស្រាយ: ទទួលស្គាល់បទពិសោធន៍ទាំងនោះ ប៉ុន្តែត្រូវដឹងថាអ្នកអាចផ្លាស់ប្តូរបាន។ បង្កើតបទពិសោធន៍វិជ្ជមានថ្មីៗដោយការអនុវត្ត Assertive Communication នៅក្នុងស្ថានភាពដែលមានសុវត្ថិភាព។
៤.៤ បរិស្ថានមិនអំណោយផល
-
ធ្វើការជាមួយមនុស្សដែលឈ្លានពាន ឬបណ្ដោយខ្លួនខ្លាំងពេក: បរិយាកាសការងារ ឬទំនាក់ទំនងដែលមិនគាំទ្រ Assertive Communication អាចធ្វើឲ្យពិបាកអនុវត្ត។
- វិធីដោះស្រាយ: អ្នកមិនអាចគ្រប់គ្រងអ្នកដទៃបានទេ ប៉ុន្តែអ្នកអាចគ្រប់គ្រងប្រតិកម្មរបស់អ្នកបាន។ បន្តអនុវត្ត Assertive Communication របស់អ្នក។ ពេលខ្លះការប្ដូរឥរិយាបថរបស់អ្នកអាចជះឥទ្ធិពលដល់អ្នកដទៃបាន។ ប្រសិនបើស្ថានភាពធ្ងន់ធ្ងរពេក សូមពិចារណាស្វែងរកជំនួយពីខាងក្រៅ ឬផ្លាស់ប្តូរបរិស្ថាន។
សេចក្ដីសន្និដ្ឋាន
Assertive Communication មិនមែនគ្រាន់តែជាជំនាញទំនាក់ទំនងប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាជាមធ្យោបាយមួយដើម្បីកសាងជីវិតដែលមានទំនុកចិត្ត គោរពខ្លួនឯង និងមានសុខភាពល្អ។ ការអនុវត្តន៍ជំនាញនេះនឹងជួយអ្នកឲ្យ៖
- កសាងទំនាក់ទំនងរឹងមាំ: ការបង្ហាញខ្លួនឯងដោយស្មោះត្រង់ និងគោរពគ្នាទៅវិញទៅមក ជួយពង្រឹងចំណងមិត្តភាព ទំនាក់ទំនងគ្រួសារ និងទំនាក់ទំនងការងារ។
- ដោះស្រាយបញ្ហាប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព: ជម្លោះនឹងលែងជាប្រភពនៃភាពភ័យខ្លាចទៀតហើយ ប៉ុន្តែជាឱកាសដើម្បីស្វែងរកដំណោះស្រាយដែលផ្តល់ប្រយោជន៍ដល់គ្រប់ភាគី។
- បង្កើនសុខភាពផ្លូវចិត្ត: ការបញ្ចេញអារម្មណ៍ និងតម្រូវការរបស់អ្នកដោយបើកចំហ ជួយកាត់បន្ថយភាពតានតឹង និងការអន់ចិត្ត។
- ទទួលបាននូវភាពជោគជ័យ: ទាំងក្នុងជីវិតផ្ទាល់ខ្លួន និងអាជីព ការទំនាក់ទំនងល្អគឺជាគន្លឹះឆ្ពោះទៅរកភាពជោគជ័យ។
ការធ្វើដំណើរដើម្បីក្លាយជាមនុស្ស Assertive គឺជាការវិនិយោគដ៏មានតម្លៃបំផុតមួយដែលអ្នកអាចធ្វើសម្រាប់ខ្លួនឯង។ វាទាមទារការប្ដេជ្ញាចិត្ត ការអនុវត្ត និងការអត់ធ្មត់។ សូមចងចាំថា រាល់ជំហានតូចៗដែលអ្នកអនុវត្តសុទ្ធតែជាជោគជ័យ។ កុំបាក់ទឹកចិត្តប្រសិនបើអ្នកធ្វើខុសម្តងម្កាល។ រៀនពីកំហុសរបស់អ្នក ហើយបន្តទៅមុខទៀត។
អ្នកមានសិទ្ធិក្នុងការបញ្ចេញមតិយោបល់របស់អ្នក។ អ្នកមានសិទ្ធិក្នុងការការពារខ្លួនឯង។ ហើយអ្នកមានសិទ្ធិក្នុងការត្រូវបានគេគោរព។ ចាប់ផ្ដើមអនុវត្តន៍ Assertive Communication ចាប់ពីថ្ងៃនេះតទៅ ហើយអ្នកនឹងឃើញពីការផ្លាស់ប្តូរជាវិជ្ជមាននៅក្នុងជីវិតរបស់អ្នក។
តើអ្នកត្រៀមខ្លួនជាស្រេចដើម្បីចាប់ផ្ដើមការធ្វើដំណើរនេះហើយឬនៅ?