កម្រងសំនួរដើម Link
ការសួរអំពីថវិការបស់អតិថិជនគឺជាចំណុចរសើបមួយ ដែលទាមទារនូវភាពប៉ិនប្រសប់ និងពេលវេលាសមស្រប។ អ្នកមិនគួរចាប់ផ្ដើមសួរភ្លាមៗនោះទេ ព្រោះវាអាចធ្វើឱ្យអតិថិជនមានអារម្មណ៍មិនស្រួល ឬគិតថាអ្នកផ្ដោតតែលើលុយ។
---ពេលដែលសាកសមបំផុតដើម្បីសួរអំពីថវិកា
ពេលវេលាដ៏ល្អបំផុតដើម្បីសួរអំពីថវិការបស់អតិថិជនគឺ **នៅពេលដែលអ្នកបានយល់ច្បាស់ពីតម្រូវការ ចក្ខុវិស័យ និងគោលបំណងនៃគម្រោងរបស់ពួកគេរួចរាល់ហើយ**។ នេះអាចមានរយៈពេលខុសៗគ្នាអាស្រ័យលើកម្រិតនៃភាពស្មុគស្មាញនៃគម្រោង និងការប្រាស្រ័យទាក់ទងដំបូង។
ជាទូទៅ អ្នកអាចសួរនៅពេលដែល៖
-
បន្ទាប់ពីការពិភាក្សាលម្អិតអំពីតម្រូវការ: នៅពេលដែលអ្នកបានចំណាយពេលគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីស្ដាប់ និងសួរសំណួរដើម្បីយល់ដឹងស៊ីជម្រៅអំពីអ្វីដែលអតិថិជនចង់បាន ចក្ខុវិស័យរបស់ពួកគេ ទំហំគម្រោង មុខងារប្រើប្រាស់ និងរចនាបថដែលពួកគេពេញចិត្ត។ ត្រឹមចំណុចនេះ អ្នកនឹងមានរូបភាពច្បាស់លាស់មួយអំពីទិសដៅនៃគម្រោង។
-
នៅពេលអ្នកត្រៀមខ្លួនផ្តល់ដំណោះស្រាយបឋម: នៅពេលដែលអ្នកបានប្រមូលព័ត៌មានគ្រប់គ្រាន់ ហើយអាចចាប់ផ្ដើមគិតគូរអំពីជម្រើសប្លង់ សម្ភារៈ ឬបច្ចេកទេសសាងសង់ដែលអាចធ្វើទៅបាន។ នៅពេលនោះ អ្នកអាចនិយាយថា៖ "ដើម្បីឱ្យយើងអាចផ្តល់ជូននូវជម្រើស និងដំណោះស្រាយដែលស័ក្តិសមបំផុតជាមួយតម្រូវការ និងគោលបំណងរបស់លោក/លោកស្រី តើយើងអាចដឹងពីថវិកាប្រហាក់ប្រហែលដែលលោក/លោកស្រីបានគ្រោងទុកសម្រាប់គម្រោងនេះបានដែរឬទេ?"
-
មុនពេលចាប់ផ្ដើមរៀបចំសម្រង់តម្លៃលម្អិត: ការដឹងពីថវិកាប្រហាក់ប្រហែល នឹងជួយអ្នកឱ្យរៀបចំសម្រង់តម្លៃដែលមានភាពប្រាកដនិយម និងសមស្របទៅនឹងលទ្ធភាពរបស់អតិថិជន។ បើគ្មានព័ត៌មាននេះទេ អ្នកអាចនឹងចំណាយពេលរៀបចំសំណើដែលខ្ពស់ ឬទាបជាងការរំពឹងទុករបស់ពួកគេ។
ហេតុអ្វីមិនគួរចាប់ផ្ដើមសួរតាំងពីដំបូង?
- បង្កភាពមិនស្រួល: ការសួរសំណួរផ្ទាល់ខ្លួនអំពីលុយកាក់តាំងពីដើមដំបូង អាចធ្វើឱ្យអតិថិជនមានអារម្មណ៍ថាត្រូវបានសួរនាំ ឬគិតថាអ្នកគ្រាន់តែចាប់អារម្មណ៍តែលើចំណេញ។
- បាត់បង់ការផ្តោតអារម្មណ៍: ការផ្តោតលើថវិកាតាំងពីដំបូង អាចធ្វើឱ្យអ្នកមិនបានស្វែងយល់ឱ្យបានស៊ីជម្រៅពីក្តីស្រមៃ និងតម្រូវការពិតប្រាកដរបស់អតិថិជន ដែលជាកត្តាសំខាន់ក្នុងការកសាងផ្ទះដែលពួកគេពេញចិត្ត។
- អាចឱ្យអតិថិជនកំណត់ថវិកាតូចចង្អៀតពេក: ពេលខ្លះ អតិថិជនអាចមានគំនិតមិនទូលំទូលាយអំពីតម្លៃជាក់ស្តែង។ ការពិភាក្សាពីតម្រូវការមុន អាចជួយឱ្យពួកគេមានគំនិតច្បាស់លាស់ ហើយអាចបើកចិត្តទូលាយចំពោះថវិកាដែលអាចបត់បែនបាន។
របៀបសួរសំណួរថវិកាដោយប៉ិនប្រសប់
ជំនួសឱ្យការសួរដោយផ្ទាល់ថា "តើមានលុយប៉ុន្មាន?" អ្នកអាចប្រើឃ្លាដែលទន់ភ្លន់ និងវិជ្ជាជីវៈជាង ដូចជា៖
- "ដើម្បីឱ្យយើងអាចរៀបចំផែនការ និងផ្តល់ជម្រើសដែលសមស្របតាមតម្រូវការរបស់លោក/លោកស្រី តើលោក/លោកស្រីមានគំនិតអំពី ថវិកាប្រហាក់ប្រហែល ដែលបានគ្រោងទុកសម្រាប់គម្រោងនេះទេ?"
- "យើងយល់ថាថវិកាគឺជាផ្នែកសំខាន់មួយ។ តើលោក/លោកស្រីមាន ដែនកំណត់ថវិកា ជាក់លាក់ណាមួយដែលយើងគួរដឹងដើម្បីអាចរៀបចំផែនការបានត្រឹមត្រូវទេ?"
- "ផ្អែកលើតម្រូវការដែលលោក/លោកស្រីបានលើកឡើង តើលោក/លោកស្រីមាន ជួរថវិកា ប្រហាក់ប្រហែលមួយនៅក្នុងចិត្តដែរឬទេ?"
ការសួរសំណួរទាំងនេះ បង្ហាញថាអ្នកយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះដែនកំណត់របស់អតិថិជន ខណៈពេលដែលអ្នកនៅតែរក្សាបាននូវភាពវិជ្ជាជីវៈ។
---សង្ឃឹមថាព័ត៌មាននេះមានប្រយោជន៍សម្រាប់អ្នក! តើអ្នកមានចម្ងល់អ្វីផ្សេងទៀតទាក់ទងនឹងការទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជនដែរឬទេ?